Är det skimmer... eller frost.... eller glasfleck..?

Ja, jag har länge undrat vad som egentligen är skimmer, vad som är glasfleck, frost osv, så jag frågade i min blogg och fick ett bra svar av Mary på Body And Soul. Hon gav mig en länk till Nail Juice (som jag för tusan besöker flera gånger per dag och jag undrar varför jag aldrig lagt märke till den listan i hennes blogg) där hon på höger sida nu har beskrivningar på alla och jag tänkte att jag kan göra en sån till er också, både på svenska och engelska. Rätta mig gärna om någon av lacken jag länkar till inte stämmer.
(I've wondered for a time now what the difference is between shimmer, glassfleck, frosted and so on, so I asked in my blog and got a great respond from Mary at Body And Soul. She gave me likn to Nail Juice blog (which I visit several times a day but I've never, ever noticed her list) and she got great explanations for everything so I thought I could to that for you too, in both Swedish and English. Please tell me if some of the polishes I've linked are wrong.)

Frost, Frosted - Väldigt lätt och diskret skimmer. (Smooth shimmer.) Misa Let's Go Green.

Skimmer, Shimmer - Skimrets färg är lite olikt från basfärgen, men absolut inte alls stor skillnad. (The colour of the shimmer is almost or very close to the base colour. ) China Glaze Side-Saddle.

Iriserande, Iridescent - Skimret har annan eller fler olika färger. (The shimmer has one or more different colours.) Viva la Diva #61.

Glitter, Glitter - Bitar syns tydligt, alltså är det större än skimret. (The pieces are bigger than shimmer.) China Glaze Emerald Sparkle.

Creme, Creme - Innehåller inget glitter/skimmer/holo. Det är inte som ett matt lack. (Contains no glitter/shimmer/holo. It's not like a matte polish.) Viva la Diva #104.

Pearl, Pearl - Påminner om frost men ser mer pärlig ut. (Looks quite like frosted but it has more like a pearl finish.) Orly Opal Hope.

Duochrome, Duochrome - Skiftar i färg. (Shifting in two colours or more.) OPI Ink.

Neon, Neon - Väldigt stark, chockig och lysande färg. (Bright and shocking colour.) Viva la Diva #11.

Holografisk, Holographic - Regnbågsglitter (Glitter with colours of the rainbow.) Depend #132.

Jelly, Jelly - Lite genomskinlig och väldigt glänsande. (A little transparent and very shiny.) LÄNK KOMMER, UPDATE WITH LINK COMMING UP SOON.

Kommentarer
Postat av: mary

Yay! I'm glad I could help out. Her site is wonderful, I agree. I'll have to check out your comparisons :)

2009-05-01 @ 14:10:06
URL: http://bodyandsoul-mary.blogspot.com
Postat av: yasmine ♥

jag gillar det :D vettu vad. eftersom jag har alldeles fö mycket fritif tänkte jag erbjuda mig att göra en header till dig :D Tänker inte kräva något betalt för jag gör inget ultrahyperavancerat men gärna att du länkar mig eller något



Älskar bloggen, men finns det någon affär man kan köpa t.ex. nailart lacken eller måste man beställa?

2009-05-02 @ 00:03:27
URL: http://yasminehagberg.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Mary: Me too. I totally agree, her site is wonderful!



Yasmine: Kul! Tack för att du erbjuder dig, men det är lugnt. :) Jag vet faktiskt inte riktigt vilka butiker man kan köpa nail art lack, men jag gissar på att du kan hitta på ställen där dem fixar naglar. Sen kan du gå in på 8ty8beauty.com eller head2toebeauty.com och beställa från USA. Det finns ett antal svenska sidor också men då kostar varje flaska ca 80 kr medan varje flaska i svenska kronor i USA kostar ca 16 kr. :)

2009-05-02 @ 11:34:19
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0