Viva la Diva nr 104.

Rosa idag! Min personliga favoritfärg nr 1.


VLD nr 104 är ett ljusrosa krämlack vilket jag nu börjat älska. Jag älskar den rosa färgen. Nr 104 är ganska lättaplicerat men man behöver måla med väldigt tjocka lager för att det ska täckas, därmed måste man även doppa penseln ett par gånger för en nagel (för en rätt lång nagel, korta naglar täcker den med ett "dopp"). Det torkar fortare än andra VLD lack jag erfarit. Sen använder ju jag CND Dry&Shine som topplack innan det torkat helt men.

 
Nail arten är gjort med detta blåa nail art lack/penna som finns bl.a. hos H2T. Det står ingenting om vilket märke det är eller något så jag kommer i framtiden kalla det för "H2T nail art", eller liknande. Jag kommer i alla fall säga att det är från H2T när jag säger "namnet" på lacket. Jag kan ju i och för sig säga (som i detta fall blir) "det blåa H2T art lacket", väldigt lätt ändå eftersom man ändå skriver massor.


Jag gillar faktiskt nail arten. Den är lätt och ser samtidigt lite spexad ut, tycker jag.

 
Här på den andra bilden kan ni se hur snygg lacket blir efter en timmes livräddningsövningar i vatten. Inte fint alls.

Kommentarer
Postat av: Therése

jättesnyggt! Den rosa färgen var verkligen underbar.

2009-03-04 @ 16:40:23
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Supersnygg nailart! Wow! Du är så himla duktig!

2009-03-04 @ 17:09:09
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: ingegerd

verkligen snyggt!!

2009-03-04 @ 17:16:35
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Therése: Tack! Ja, visst är den!



Sminkan: Tack! :D



Ingegerd: Tack! :)

2009-03-04 @ 18:43:27
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vart köper man sådana nagellack med smala penslar? För Nail art?

2009-03-15 @ 13:38:28
URL: http://dontcallmebaby.webblogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Lisa: Du kan hitta sådana på bl.a head2toebeauty.com och 8ty8beauty.com. :)

2009-03-15 @ 14:59:23
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Lisa

Okej, tack så mycket. Vad ligger frakten på om man beställer från någon av hemsidorna? :)

2009-03-16 @ 00:06:23
URL: http://dontcallmebaby.webblogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Lisa: Det är nog rätt snarlik frakt på båda. Beroende på vilket fraktsätt du väljer så kostar det olika för olika många nagellack. Det största och bästa tipset jag kan ge dig är att gå in på sidan du vill beställa ifrån, välja ut dina lack och sedan skicka ett mail till dem där du skriver vilka lack du vill köpa, till vilket land och vad frakten blir. Då får du ett tydligt svar. :)

2009-03-16 @ 17:23:10
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Natalie95

Jätte snyggt! Jag tror jag är kär i dina naglar och dina ögon! Du kan verkligen sminka dig och göra fina naglar! Din blogg är den ända jag läser. Andra handlar bara om sig själv.. Men din handlar om naglar och sånt.. Och du gillar massor av färger. Det älskar jag med! Färgglatt är bara så snyggt! Din blogg kommer nog bli väldigt stor så snart som möjligt.. Många borde vara avis på dig (som jag) ^^ Och dina ögon är väldigt vackra så du vet,bruna ögon är jätte sött ^^ Och du har naturlig maskara och fina ögonskuggor. Det gillar jag! Kommer alltid att kika in på din blogg!

2009-03-28 @ 19:12:43
Postat av: nataliie

Jätte snyggt! Jag tror jag är kär i dina naglar och dina ögon! Du kan verkligen sminka dig och göra fina naglar! Din blogg är den ända jag läser. Andra handlar bara om sig själv.. Men din handlar om naglar och sånt.. Och du gillar massor av färger. Det älskar jag med! Färgglatt är bara så snyggt! Din blogg kommer nog bli väldigt stor så snart som möjligt.. Många borde vara avis på dig (som jag) ^^ Och dina ögon är väldigt vackra så du vet,bruna ögon är jätte sött ^^ Och du har naturlig maskara och fina ögonskuggor. Det gillar jag! Kommer alltid att kika in på din blogg!

2009-03-28 @ 19:17:50
Postat av: naataliie

Jätte snyggt! Jag tror jag är kär i dina naglar och dina ögon! Du kan verkligen sminka dig och göra fina naglar! Din blogg är den ända jag läser. Andra handlar bara om sig själv.. Men din handlar om naglar och sånt.. Och du gillar massor av färger. Det älskar jag med! Färgglatt är bara så snyggt! Din blogg kommer nog bli väldigt stor så snart som möjligt.. Många borde vara avis på dig (som jag) ^^ Och dina ögon är väldigt vackra så du vet,bruna ögon är jätte sött ^^ Och du har naturlig maskara och fina ögonskuggor. Det gillar jag! Kommer alltid att kika in på din blogg!

2009-03-28 @ 19:29:14
Postat av: meagain

Förlåt att det kommer flera stycken komments! Det är någe fel på mitt internet :S Så mkt sorry!

2009-03-28 @ 19:35:33
Postat av: Alexlyndra

Naataliie: Tack! Oj, jaså? ;P Vad glad jag blir att du gillar mig blogg! Jag är inte ute efter en stor blogg, sen måste jag nog engagera mig ännu mer för att den ska bli stor, tror jag. Jösses vad komplimanger, jag blir jätte glad! Tack!

2009-03-29 @ 16:37:32
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0