Depend 132

Jag har länge gått och suktat efter ett holografiskt nagellack. Sen hittade jag lacket på en annan blogg, minns tyvärr inte vilken, så idag drog jag mig till stan och köpte detta lack! 25 kr, så vadå? =)


Nu hade jag såklart bråttom att lägga upp bilder på detta lack att jag inte fotat i dagsljus. Bilden ovan är tagen utan blixt med stearinljus och en taklampa vilket ger det gulorange ljuset. Man ser ändå att det är holografiskt! =)

Den här bilden är tagen med blixt. Min kamera är ingen höjdare på att få bra bild utan blixt om det inte är dagsljus eller solljus. Sen ser man på bilden att det krävs hur många lager som helst för att "smilet" inte ska synas. Jag har tre lager av Depends nr 132.
Detta är taget under spisfläktlampan :P


Jag rå diggar detta holografiska lack, sen finns det ofta nackdelar och det har detta lack. Ett av nackdelarna är, som jag skrev innan, att man måste måla flera lager för att det ska ha samma färg (syns dock inte i alla ljus). Sen en annan nackdel med Depends nagellack över huvud taget är att penseln lätt klibbar ihop och det är bara första gången jag använder detta. Det har jag märkt med tidigare Depend nagellack. Det är lite trist eftersom det får lacket att skjutas undan när man målar på samma ställe fler gånger.
Sen får man inte glömma att det är billigt! Man kan ju köpa nytt när som helst i stort sett. =)


Update:

Jag har svårt att hålla min undan från nail art så jag var självklart tvungen!


Mina naglar har inte den formen jag vill att dem ska ha men jag väntar med att fixa det tills dem blir lite längre, annars blir dem bara korta hela tiden.
Sen märker jag att om man har dem raka på toppen som jag vill ha dem så slits kanterna ner och dem blir lite rundade. För mina naglar får tillbaka den runda formen hela tiden, vilket jag inte tycker om (på mig själv, såklart)!

Kommentarer
Postat av: suss

Härlig färg!

2008-12-17 @ 18:49:37
URL: http://susannekarin.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Suss: Ja men visst är det? :D

2008-12-17 @ 19:05:49
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0