Viva la Diva #89.

Det blir mycket VLD nu i dagarna märker jag, men det är för att jag har ett gäng som behöver swatchas. Nu vet jag dock inte hur många som är kvar.
(There's a bunch of VLD swatches right now, but that because I do have a bunch of them. I don't know how many there are left though.)


Jag vill säga på direkten att det här nagellacket generellt bara ser rött ut på naglarna men det har detta rosa i sig som ni kan se i flaskan, dock mer rött på naglarna. Det är lite synd eftersom det är en galet snygg färg! Man kan ibland se det rosa/cerise skimret på naglarna men då krävs visst ljus, tyvärr.
(I want to tell you right now that this polish generally just looks red on the nail but it do have this pink in it as you can see in the bottle. It's a pity because the polish has a great colour! You can see the pink/cerise shimmer in some light but it's hard to catch.)

  
Nåväl. Det här är som ett vanligt klassiskt VLD lack som tar längre tid på sig att torka. Konsistensen är utmärkt dock, eftersom lacket flyter ut bra över nageln. Jag har använt ett lager på alla naglar med nail art och två lager för naglarna som är helt täckta. Det krävs nog två lager för full täckning. Mysigt lack att applicera som sagt. Som jag skrev över så får man tyvärr inte riktigt till det rosa på naglarna som man ser i flaskan.
(Well. This is like a classic VLD polish, it takes some time for it to dry up. The texture is great, though, since it flows out great on the nail. I've used one coat on the nails with nail art and two coats on the ones without. I'd say it takes two coats for it to be opaque. Lovely polish to apply. As I wrote before it's sad you really can't se the pink on the nails as you can in the bottle.)


Jag kom på att just den här skärmen jag sitter vid virrar till färgen på bilderna lite så ni kanske ser det av det rosa på era skärmar.
(I just came to realise that the screen I'm at doesn't show the colours right, so maybe you can see the more accurate colour on your screens.)

 
Nail arten är gjort med Art Club White och en tandpetare. Jag gjorde så att jag applicerade #89 på varsin sida av nageln och lämnade ett mellanrum i mitten. Där applicerade jag det väl doppade Art Club lacket så det flöt ut en bit. Sen tog jag tandpetaren och gjorde mönstrena. För att #89 ska hänga med så måste man göra väldigt tjockt lager, annars åker det inte med när man göra mönstrena, då blir det bara det vita som åker runt och det blir svårare att göra mönster då.
(The nail art is made with Art Club White and a toothpick. I first applied #89 on my nails with a gap in the middle. In the gap I applied the well dipped Art Club polish so it floated out a bit. Then I made the patterns with the toothpick. You have to made thick coats with #89 since it otherwise dries up and you need it to be wet when you to the patterns.)


Jag är mest nöjd med den här och det var faktiskt den första av naglarna jag gjorde! Annars brukar det vara så att den första nageln kan bli lite knasig, men inte denna gång!
(I'm most pleased with this one and this was actually the first nail I did! Otherwise it's the first nail that doesn't turn out so nice, but not this time!)

Kommentarer
Postat av: Emma P

Cool design och fin färg! Först tyckte jag nästan att det såg ut som ett sånt lack som krackelerar...

2009-05-20 @ 20:09:53
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack!

2009-05-20 @ 20:44:37
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Tuli

I just love your ideas of nails art ! you surprise me every time with that :-) lol......and this red looks very pretty !

2009-05-20 @ 22:41:48
URL: http://tulinail.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

Tuli: Thank you!

2009-05-21 @ 09:19:45
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Så himla snyggt! Du är fantastiskt duktig!

2009-05-24 @ 21:01:30
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Tack så mycket!

2009-05-25 @ 15:16:42
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: ingegerd

super snyggt!!!

2009-05-25 @ 18:58:51
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Ingegerd: Tack!

2009-05-25 @ 21:16:43
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0