Viva la Diva #34.

Jag har verkligen bråkat med det här lacket hela morgonen och tusan att dens färg aldrig får sin rätt!
(I've been in a big fight with this polish all morning and damn that it's colour won't dome out right!)


Lacket ser faktiskt egentligen inte ut så här, för i riktigt solljus på naglarna blir det lila. Det är skimmer i men det ser gärna ut som ett creme lack i alla ljus förutom direkt solljus. Detta är ett typiskt VLD lack, tjock och långsam med torkningen. Jag har faktiskt använt mig av hela fyra lager eftersom så fort man kom åt det så blev det märken eller så försvann det lack, och det är ju inte så fint om nyanserna är olika på alla fingrar. Jag tror det krävs 2-3 lager för full täckning.
(The polish doesn't really look like this, because in direct sunlight it's purple. It's shimmer in it but it won't come out unless in sunlight, it looks more like creme. This is a typical VLD polish, thick and takes forever to dry up. I've used four coats for this one since just the little touch on it leaves a great mark, and it doesn't look so good when the shades are different on the nails. I believe it takes about 2-3 coats for complete coverage.)

  
Desperata försök till att få till färgen men icke!
(Desperate tries to get the real colour but no!)


Här ser ni så fint lila det är! Hoppas jag i alla fall. Det är fint annars också men jag köpte det eftersom jag såg det lila i den.
(Here you can see how beautiful purple it is! Or at least I hope so. It's pretty otherwise too, but I bought it just for the purple.)

 
Jag är ju fortfarande ung och bor med mina föräldrar på två olika håll och då är det så att jag tar med mig lite nagelprylar när jag åker mellan dem varannan vecka. Jag märkte igår till min fasa att jag glömt alla mina nail art lack hos min mor! Jag fick med allt annat som är nödvändigt förutom dem, så jag får komma på annat kul att göra istället. Nu blev det en funky french.
(I'm still young and lives with my separated parents and then I bring some nail stuff with me when I change place. Yesterday I noticed that I'd forgot all my nail art polishes at my mothers'! I got everything else that's necessary, but not the nail art polishes. Now I have to do other things instead. This is just an ordinary funky french.)


Jag var inte så jätte förtjust i detta lack, och inte heller gick manikyren så bra heller.
(I'm not so pleased with this polish, and not with the mani either.)

Kommentarer
Postat av: Velvet

Oooh! I'm sorry that you forgot your nail art polishes. But this mani looks very pretty. It looks very sophisticated.

2009-05-26 @ 17:27:37
URL: http://bringonthebling.blogspot.com/
Postat av: Kae

Very pretty color, you have beautiful nails :D

2009-05-26 @ 18:16:35
Postat av: Alexlyndra

Velvet: Thank you! :) It really is a pity I forgot them, it really lowers my manicures.



Kae: Thank you!

2009-05-26 @ 21:03:00
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: mary

What a pretty color, even though it sounds like it applies a bit difficult. Did you free-hand your French? Looks very nice.

2009-05-26 @ 21:07:03
URL: http://www.bodyandsoul-mary.blogspot.com
Postat av: Emma P

Jag tycker att det var en snygg och enkel manikyr, men ändå med en twist...

2009-05-26 @ 23:25:20
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Mary: Thank you! Actually, I tried those french tip guides but I just made a mess of it, that's why the smiles are somewhat bumpy.



Emma P: Tack!

2009-05-27 @ 15:32:24
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0