IsaDora Mulberry Wine.

Nu ska ni få se den andra delen av gårdagens manikyr!
(Now I'll show you the other part of yesterdays mani!)


Mulberry Wine är för mig ett duochromet lack eftersom det ibland ser vinrött ut och ibland plommonfärgat ut. Skimmer är det också. Det här är inte ett av dem lacken från IsaDora med wide-brush. Tyvärr säger jag för jag gillar verkligen den där breda penseln. För mig så går den bättre ihop med lackets konsistens. I den här var den en vanlig pensel.
(Mulberry Wine is to me a duochrome polish since it sometimes has a burgundy colour and sometimes a plum colour. Shimmer too. This is not one of IsaDora's wide-brush polishes. Sad to me because I really like the wide brushes. It matches better with the polishes consistency. This is a regular brush.)

  
Lacket går väldigt bra ihop med nageln. Det skulle lätt klara av endast ett lager, och eftersom jag gjorde den gär manikyren så behövde jag dra penseln på samma ställe ett par gånger, då blev det ojämnt. Jag valde faktiskt att låta det vara så eftersom jag inte ville riskera att förstöra något som såg så bra ut. Det torkar på en hyfsad tid, behöver kanske fem minuter. Lacket i sig är det inget fel på alls tycker jag, det flyter ut bra på nageln, gick lätt att ta bort vid nagelbanden och det är verkligen ett plus. 
(I like the way the polish goes with the nail. It could easily make it with only one coat, and since I did this kind of manicure I had to draw the brush at one place over and over it left an uneven surface. I chose to leave it like that since I didn't feel like risking the manicure to be destroyed. It already lookes nice. The dry-up time is okay, it needs about five minutes. I have no bigger issues with the polish, it was easy to remove from the cuticles.)


Här ser ni lite ojämnheter samt även att det kan se creme aktigt ut från långt håll. Det gör det faktiskt. Det är endast solen och väldigt klart ljus på nära håll som visar skimret.
(On this picture you can see some roughness and that it also looks like a creme. It actually does. The only thing that brings the shimmer out is the sun or a very bright light. You also have to be close to it.)


Det blev inte så många nagelbilder men jag tycker man från fram så tydligt på alla bilder hur det ser ut. Ni kan ju så klart klicka på alla små bilder, för då blir dem större!
(Not so many pictures of the nails but I think I could show you how it looks like anyway. Of course you can click the small pictures to enlarge!)

Kommentarer
Postat av: Emma P

Fint lack! ganska osomrigt men annars tycker jag nog att detta var finare än det rosaglittriga...

2009-05-29 @ 11:51:24
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Nej, somrigt är det ju inte. :)

2009-05-29 @ 15:44:02
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: kittyluvscolor

I love this color! I would like to see this as a full mani too!

2009-05-29 @ 17:53:43
URL: http://kittyluvscolor.blogspot.com
Postat av: Velvet

I'm really liking this color. And I still like the mani. Very nice!

2009-05-29 @ 21:22:57
URL: http://bringonthebling.blogspot.com/
Postat av: Kae

Very pretty, the pink looks great with it too!

2009-05-29 @ 21:23:59
Postat av: Alexlyndra

Kitty: Maybe I'll fix that for you later on! ;)



Velvet: Thank you!



Kae: Thanks!

2009-05-30 @ 11:26:57
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Härligt vacker lacker!

2009-05-31 @ 11:34:49
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

CrazyNails: Håller med!

2009-05-31 @ 16:16:05
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0