Grönt för Venus.

Jag tänkte för en gångs skull joina Sminkans planet tema hon har denna vecka. Idag är det Venus och färgen grön som gäller.


Jag säger bara usch vad dålig min kamera är på att fånga de rätta färgerna! Här har alla färger blivit mycket dovare än vad de egentligen är. Well well.. Jag har använt skuggor från VLD paletten. Det mörka gröna ute i kanten (som av nån anledning ser slarvig ut på bilden men inte i verkligheten) är från Vevay Paletten.

 
Ser ni här på andra bilden hur tydlig nyansskillnad det är? Det är nog första gången jag fått med det så tydligt med min kamera, så nu är jag inte lika missnöjd med min kamera längre. Jag började med den allra grönaste skuggan på VLD paletten och applicerade för hela rörliga locket samt under den undre fransraden. Sedan tog jag den mörkare guldoliviga skuggan och applicerade den på den inre delen av ögonlocket. Sist tog jag en mörk stark grön från Vevay paletten och applicerade den på den yttre delen av ögonlocket. samt på den undre fransraden i förhållande till hur den är applicerad på ögonlocket.


Fy så konstigt makeupen ser ut på den yttre delen här. Så här ser den verkligen inte ut i verkligheten. Usch. Ja ja, även lite guldolivig skugga utåt från ögat, under den mörkgröna.

 
Sen lite bilder med blixt för att få fram skimret.


Kommentarer
Postat av: Emma P

Jättevacker sminkning Alex! Du klär väldigt bra i grönt. Sen kan jag bara säga att kameror har en tendens att fräta ut färger, iaf om du fotar med blixt. jag brukar trixa med några olika inställningar, försöka ta med lite olika tider och så. Sen beror det ju på hur ljuset är också, du får leta var det bästa ljuset finns. Och vad kul att du fick fram nyansskillnaderna idag!

2009-03-28 @ 23:16:25
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Ja usch på kameror. Jag har fixat och trixat så mycket med min kamera, men den vägrar. Sen är den nog tre eller fyra år gammal, tekniken går ju fort framåt nu för tiden. :P Ja visst är det! Äntligen lyckades jag!

2009-03-29 @ 16:40:55
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Amanda

I love that green!!!!

2009-03-29 @ 19:50:50
URL: http://drfrankenpolish.wordpress.com
Postat av: Alexlyndra

Amanda: Thank you! So do I!

2009-03-29 @ 21:16:17
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0