Depend #164.

Depend har ju kommit ut med ett par nya lack till sommaren och jag köpte hem tre stycken, ett rosa och två lila. Idag tänkte jag bjuda på det rosa!
(Depend has just gave out some new polishes and I bought three of them, a pink and two purple. Today I'll show you the pink!)


Fantastiskt härligt rosa lack! Mycket skimmer som ger en frostig finish. Det var rätt på så många sätt det här lacket. Färgen, skimret, konsistensen som inte var för tjock eller för rinnig, torktiden var bra och det behövdes bara två lager! Jag har ofta problem med Depend lack men nu blev jag toknöjd! Färgen är helt i min smak.
(Such an amazing pink polish! A lot of shimmer which gives a frosty finish. This polish is right in so many ways. The colour, shimmer, texture which is perfect, dry-up time is good and it only needs two coats! Depend usually gives me a hard time but I'm very satisfied! The colour is really me.)

 
Billiga är dem ju också. Det som är dåligt med Depend i sig är att många av deras lack påminner om varandra och sen så har jag inte sett ett enda grönt lack. Jag menar va? Alla deras lack är antingen neon eller skimmer/glitter. Jag sett ett krämlack, och det är det pastell ljuslila. Kanske någon annan färg också. Dem borde verkligen bredda sitt sortiment. Endast ETT hololack också!
(They are cheap too.  What I don't like with Depend as a company is that many of their polishes are similar to each other and I haven't seen one single green polish from them. What?! Their polishes a in neon or shimmer/glitter. I've seen one creme polish and that's a pastel purple. Maybe some other too. They should make their sortiment wider. They have only ONE holographic!)


Nail arten ville jag ha i flera olika färger så jag använde Art Club Orchistra, Red on red, White, Black, Gold Glitter, Limeade, Silver Glitter och Art Deco Dark Blue. Det är meningen att cirklarnas markeringar ska vara ojämna. Jag tyckte det blev lite roligare så.
(I wanted many colours for my nail art so I used Art Club Orchistra, Red on red, White, Black, Gold Glitter, Limeade, Silver Glitter and Art Deco Dark Blue. It's with purpose the spots creating the cirkles are uneven.)

  
Lite olyckor också. Först på midsommar såg jag att jag fått ett jack i pekfingernageln. Sen ett jack i tummenageln på samma hand! För bra för att vara sant. Jag tvättade håret och jacket blev ännu längre på pekfingernageln så den gick av, typiskt! Jag får aldrig ha jämnlånga naglar. Dem är så sköra. Snart är det dags för tumnageln också.
(Some accidents too. On Midsummer Eve I noticed that the nail on my index finger had a crack. Then I got one on the thumbnail too, on the same hand! Just too good to be true. I washed my hair and the crack on my index finger nail just got longer then it broke. I will never get my nails to an even length! They're so fragile. Soon it's time for my thumbnail too.)

 
Denna handen börjar i alla fall arta sig. Tummen börjar bli lång och ingen spricka nånstans, woho!
(The nails on this hand is starting to get more even. The thumbnail is groing longer and no crack, yey!)


Nu ska jag fortsätta njuta av solen! Jag åker bort om en dryg vecka så då kommer jag inte uppdatera något, men det är inte än! Så jag kommer fortfarande uppdatera, men med dagarnas mellanrum.
(Now I'll go on enjoying the sun! I'm going away in about a week and I won't be updating then, but that's not yet! So I will keep posting til' then, with days in between.)

Kommentarer
Postat av: ingegerd

ja verkligen jättesnygg färg!!!

2009-06-22 @ 14:38:07
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Tuli

What a great pink ! And those nail arts you did are so cute :-)

2009-06-22 @ 18:15:15
URL: http://tulinail.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

Ingegerd: Håller med!



Tuli: I think so too! Thank you!

2009-06-22 @ 21:52:43
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Beauty

Oh, den älskar jag =)

2009-06-23 @ 00:09:12
URL: http://beautycouture.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Så fint! Lite 70-talsinspirerat mönster! Mycket vackert!

2009-06-23 @ 16:53:07
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Beauty: Jag med!



Sminkan: Ja det har du ju rätt i! Tack!

2009-06-23 @ 21:28:43
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Riktigt fint, både designen och färgen...

2009-06-23 @ 22:59:31
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack!

2009-06-24 @ 17:16:40
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0