VlD och Vevay paletten.

Idag tänkte jag dela med mig lite om de paletter jag använder.
Den första är Viva la Divas svarta palett som bäst beskrivning på hur den ser ut.


Den innehåller alltså 48 skuggor i olika färger och nyanser. Som ni kan se så smular den väldigt gärna. Jag gör så att när jag väl använder den så drar jag bara lätt över med applikatorn jag använder, då slipper jag oftast det smuliga. Däremot så blir det ändå väldigt mycket skugga på applikatorn så det smulas det gärna.
Färgerna är väldigt starka och fulla med skimmer. Jag som inte använder någon speciell applikator (H&Ms egna) och ingen bas får kanske inte det snyggaste resultatet man kan få men för mig gör det inget då detta inte ligger i mitt största intresse. Där ligger naglarna och kroppsmodifiering (piercings, tatueringar m.m.). Denna kostade mig 159 svenska riksdaler på Kicks.

 
Här ser ni allt smul på spegeln i paletten samt hur faktiskt milt smuligt det är i min. Jag har sett några andra som har hur smuligt som helst. Det är faktiskt inte okej för skuggor att göra så, det tycker nog ingen.

Sen var det ju Vevay paletten! Historien bakom denna är att min mor fick den av en kompis och mamma använde endast läppglansen som finns i. Sen tog hennes favorit slut och då fick jag den.


Den är väldigt liten men väldigt bekväm.


Den innehåller 12 skuggor, 4 rouge och 6 läppglanser (ni kan se att min mor använt den :P). Skuggorna i denna är väldigt väldigt VÄLDIGT tunna. Man behöver mycket för att få schysta skarpa färger. Vill man inte det så funkar den ju till det också. De flesta skuggorna är lite glittriga vilket jag inte är så intresserad (på mig själv!) av men jag lyckas alltid få glittret att inte synas.

Kommentarer
Postat av: CrazyNails

Jag gillar också naglar mest, men mycket smink också. Tatueringar och pericingar lät spännande. Själv har jag bara en tatuering och är vansinnigt sugen på en till, men har liksom inte hittat nått motiv som jag är sugen på. Det jag känner för är färg glatt denna gången

2009-01-14 @ 18:10:51
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

CrazyNails: Ja precis. Man kan vara så kreativ med naglarna. Spännande! Jag har också en och har redan tre på gång. :) Färgglatt är riktigt häftigt tycker jag!

2009-01-14 @ 18:17:10
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Therése

Hej! tack för den fina kommentaren! De videos som ligger uppe än så länge är mina, annars när det inte är det så kommer jag skriva ut vilkas naglar eller vart det kommer ifrån :D Men bloggen är nystartad så det kommer massor med nytt snart efter den här tentaveckan jag har :D Hoppas du vill fortsätta läsa!

2009-01-14 @ 23:49:12
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Therése: Så lite så. :) Vad kul! Jag lär fortsätta, den ser spännande ut!

2009-01-15 @ 12:49:26
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Bio

Jag har ju också VlD-paletten och jag applicerar skuggorna med fingrarna, det smular mycket mindre och är lätt att blenda.

Jag har också köpt skumgummiaplikator på Lindex och de har finare "porer" än många andra jag testat så för mej funkar de bra för finliret

2009-01-16 @ 15:23:55
URL: http://bioluminescence.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Bio: Det kanske stämmer, men det är så svårt att få bort sen och jag får inte lika schysta linjer om jag använder fingrarna. Jag använder bara.. ehm.. jag vet inte vad dem heter med det är inga skumgummi prylar eller borstar, det är den tredje varianten jag använder. :)

2009-01-16 @ 17:41:59
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0