Opal Hope.

Jag har haft strul med datorn hela morgonen i samband med att jag lagt in bilder på naglarna.Jag har ett program, väldigt simpelt, där jag roterar bilderna så dem är åt rätt håll men programmet kan av någon anledning inte läsa filerna så bilderna är nu tyvärr åt fel håll.


Här är då alltså Orly Opal Hope. Det är ett väldigt tunt och skimrigt lack med små glitter partiklar i. Väldigt lätt att måla på men det tar sån tid för det att torka! Ett vanligt lager tog nästan en timme och det är inte okej. Jag förstår inte varför det går så dåligt för mig med lacken den senaste tiden.


Så här fina märken var det i lacket efter två timmar med att vänta på att två lager ska torka. Inte roligt alls.


Lacket skiftar i denna rosa färg och väldigt ljus grön, eller mint färg. Det är inte riktigt min typ av lack. Det hade gärna kunnat vara tjockare, alltså inte så tunt så man behöver måla så många lager. På bilderna har jag endast målat med två lager och som ni märker är det en lång väg kvar tills det blir jämnt över nageln. Det var inte alls roligt att vänta på att lacket skulle torka me jag gjorde lite nail art på ringfingret för att piffa upp det lite. Det gick väl sådär. En fördel är i alla fall att korken på Orly lacket har en så kallad "anti halk yta", jätte bekväm!

Kommentarer
Postat av: malin

det där var ett riktigt snyggt lack! :D:D:D kram malin

2009-01-03 @ 21:05:50
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Alexlyndra

Malin: Jag gillar det också, men det är inte bland mina favoriter. ;)

2009-01-04 @ 12:07:17
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: CrazyNails

Jag brukar inte gilla ljusa lack, men det här gillar jag. Synd på torktiden bara.

2009-01-07 @ 19:10:11
URL: http://crazy-nails.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

CrazyNails: Ah okej. :) Jo, riktigt tråkigt. Det ska vara kul att gå runt med nytt lack på naglarna.

2009-01-07 @ 19:52:45
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0