Lila med Viva la Diva.

Som ni märkt så har jag massor av viva la diva lack som jag använder mig av väldigt ofta. Anledningen är väl att dem är faktiskt väldigt snygga och relativt billiga, endast 45 kr styck.
Här får ni nu årets första naglar!




Musik är ju bland det bästa som finns, så då tänkte jag att man kan uttrycka lite intressen på naglarna med noter! Det är Viva la Divas ljusrosa jag gjort noterna med. Det lila lacket är otroligt snyggt tycker jag. Dess glitter partiklar skiftar i silver, rött och blått i vissa ljus. Det syns mest genom flaskan, inte på naglarna. Jag har bara en nackdel med detta lack, som med vissa andra lack från Viva la Diva och det är konsistensen. Jag brukar, som jag sagt tidigare, måla med ett tunnare lager först och det var omöjligt med detta lack. Det sköt undan sig själv när man målade på samma ställe flera gånger och man såg nageln under, inte okej! Sen var det riktigt kletigt och det tog över en halvtimme innan det var helt torrt så jag kunde fortsätta felfritt med nästa lager. Jag har inte använt mitt topplack från Depend på detta och jag kan säga att detta lack kräver topplack annars flagnar det av på kanterna och där man väl kommer åt i stort sett.
Jag har målat med två lager och det krävs definitivt minst tre för att få en schyst och jämn färg. Men visst tusen är det snyggt!

Kommentarer
Postat av: tessan

jag brukar tunna ut mina lack med några droppar remover om jag tycker att de blivit alltför tröga i konsistensen. det hjälper faktiskt! färgen blir kanske en aning svagare (bara jättelite!), men lacket blir tunnare och mer lättarbetat vilket leder till att det torkar snabbare. (:

2009-01-02 @ 17:38:27
URL: http://trubbel.devote.se
Postat av: Alexlyndra

Tessan: Åh, vilken idé! Det ska jag absolut testa! :D

2009-01-02 @ 17:58:50
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0