Dagen är grå.

Ja, nästan. Den är mer och mer vit men än så länge slaskig. Det snöar som bara den men pga tidigare regn och högre temperaturer så är den än så länge slask. Jag tänkte vara med på Rouaa's tema vecka men det blev tyvärr inte av då jag inte har färger till att göra dagens tema som faktiskt är skogsbrand, WOW. En av mina favorit makeups är just den flammiga looken.
Nej nu åter till min make idag. Det är alltså min "vanliga" make tillsammans med vit och grå skugga.


Såhär brukar jag sminka mig i stort sett alltid när jag väl sminkar mig (när jag väl går ut), förutom med ögonskuggan för den slopar jag oftast när jag ska vara ute med smink. Det är alltså skuggor från VlD paletten samt Vevay paletten, grå och två vita. Eyelinern är som vanligt Nivea. Ni kan se på mina ögonfransar att jag fotat efter jag varit ute i snön. De är ihopklumpande.

 
Jag märkte också att det är ganska mörkt ute och då kan man inte ta hjälp av dagsljuset. Så precis som jag gjorde med gårdagens QT så letade jag lampor som gav rätt ljus.




Denna makeup funkar alltid. Den sticker inte ut med sina färger eller är svår att fixa. Sen ser jag, i min åsikt, bra ut i den.

 

Kommentarer
Postat av: Therése

Apropå OPIlack, mja, jämfört med mina tidgare lack som jag testat så är det helt okej. Men inte FORT. Ska testa typ FastForward eller nåt till nästa gång jag beställer. Med andra ord kan jag ännu inte riktigt rekommendera det :P Men när det väl är torkat så skyddar det bra mot hack och liknande!

2009-01-20 @ 19:43:20
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Therése: Ah okej, då vet jag. Jag har blivit starkt tipsad om CND dry&shine, den ska jag ge mig på. :)

2009-01-20 @ 19:52:54
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Du ser absolut bra ut i den! Snyggt!

2009-01-21 @ 00:58:26
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! :)

2009-01-21 @ 18:22:19
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0