Nageltips!

Jag har tänkt på en sak nu den senaste månaden som jag faktiskt haft relativt lång naglar. Jag är väldigt nojig över formen på mina naglar och vill ha dem på ett speciellt sätt. Så jag filar och är nöjd.
Sen när jag står i duschen så tittar jag på naglarna och tänker "vad tusan, de är ju jätte breda!". Då har alltså delen som ticker ut från nagelbädden nästan blivit platt som en pannkaka. Jag har grubblat på detta i nästan en månad och kom för bara någon vecka på varför dem är så platta. Nånsin hört om att det är bäst att klippa naglarna efter duschen? Ja, så klart. Naglarna blir ju för tusan mjuka! Åh, så dum jag är tänkte jag när jag kom på det!
Nu till tipset, eller, nästan tips: Fila inte naglarna direkt efter duschen! Tycker du dem ser konstiga ut efteråt? Det gör inget, för dem drar ihop sig igen. :)


Nailtip: Sometimes wondered why your nail look flat in the shower? I have. Since my nails started growing I've always reflected why my nails look strange in the shower. That depends on the waterheat. It always makes it easier to clip you finger and toe nails after showering.
Now to the tip, DON'T file your nails directly after showering 'cause your nails will change shape and harden. What a while before fixing your nails. :)

Kommentarer
Postat av: suss

Jag borde nästan tänka lite mer på när och hur jag klipper naglarna och att ta hand om dom överhuvudtaget för jag vill ha fina naglar men orkar inte riktigt ta hand om dom. :P

2009-02-09 @ 18:13:57
URL: http://susannekarin.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Suss: Jag vet precis hur du känner. Jag har alltid velat ha långa naglar men alltid tyckt det blivit jobbigt. =/

2009-02-09 @ 19:05:41
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Karin

Just det...))

2009-02-09 @ 22:05:08
URL: http://lightelegance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0