Naturlig fredag.

Idag har det varit fullt upp med en pjäs jag och några klasskompisar skulle spela upp så jag är helt slut nu.
(My day has been quite hectic. Me and some classmates set up a play for kids today so I'm exhausted.)


Naturlig look idag alltså, eller ja, naturlig för mig i alla fall. Simpelt och snyggt med bara kajalpenna och mascara. Kajalen är den Thailändska och mascaran är IsaDora build-up mascara. Jag tycker faktiskt det kan vara snyggt när kajalen inte är så svart, utan ser lite mer diskret ut och bara framhäver ögonen lite lätt. Kajalen är applicerad på hela övre ögonfransraden och hela undre fransraden, lite starkare utåt.
(Natural look today, or well, for me it is. Simple and nice with just eyeliner (pencil) and mascara. The eyeliner is the only eyeliner I use, from Thailand, and the mascara is IsaDora build-up mascara. I think it looks good even when the eyeliner is not that black as I usually make them, more subtle/discreet. The eyeliner is applied on the upper eyelid along the lashes and along the lashes below.)

  
Nånting jag ofta lägger märke till är att varje gång man sminkar sig och använder mascara så är det alltid problem med fransarna på ena ögat. Som ni t.ex, detta öga har de bra ögonfransarna för stunden (dock har jag i mitten av ögat en stor samling som inte gick att separera). På det andra ögat, som jag inte fotade, är det mellanrum mellan fransarna, dem klumpar ihop sig eller finns inte stå upp lika mycket som på det andra ögat. Det ena ögat är alltid problemfritt i stort sett. Har ni också så?
(Something I often notice is that every time I put on makeup and use mascara I always have problem with the lashes on one of my eyes. For example, the eye I'm showing on the pictures includes the good lashes for this occation (but I have just some lashes that was impossible to separate on this eye, though). On the other eye which I didn't take pictures of, have gaps between the lashes, the lumps won't go away and the volume is bad bad bad. One of the eyes looks flawless while the other... ugh. Do you have this kind of problem too?)


Idag var det bara att njuta av solen och gå med onda fötter med hungrig mage. Ha en trevlig kväll!
(Today I'll just enjoy the sun with my aching feet and hungry stomach. Have a nice evening!)


Kommentarer
Postat av: Marie (Maskara.se)

Vilka fransar!!! Fint! =)

2009-04-17 @ 22:27:26
URL: http://maskara.se
Postat av: Emma P

Snyggt! och ja, jag tycker med att det är fint med lite ljusare svart kajal. Använder det nästan alltid under ögat, kajal som blir väldigt svart tenderar även att bli smetig upplever jag. Låter kul med pjäsen förresetn...

2009-04-18 @ 10:37:42
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Marie: Tack!



Emma P: Tack! Jo det kan stämma, dock smetar aldrig min Nivea Expert Eye Liner ut sig, vilket jag verkligen gillar, så jag gör aldrig svart med kajalpenna, endast med flytande. :) Det var kul!

2009-04-18 @ 11:32:48
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0