Skolfejd med IsaDora Sweet Violet.

Idag blir det lila för er! Jag tänker inte gå in så mycket på varför rubriken innehåller "skolfejd" då det inte har något med min blogg att göra, men min skola har olika tävlingar mot tre andra skolor och idag vad första deltävlingen.
(Today it's purple for you guys! I'm not gonna tell you so much why the headline says "skolfejd (schoolfeud maybe) because it's not what my blog is about, but my school has competitions with three other schools and today was the first "event" or the first competition.)


IsaDora wide brush. Jag gillar faktiskt deras breda pensel, för den är inte för bred för mina naglar, dock lillfingernaglarna men det skapar inte problem. Detta lack har så härlig konsistens, jag bara älskar att måla med det! I alla fall, Sweet Violet är ett lila lack med smått skimmer i lite cerise tycker jag, även om det inte alls framgår i bilden. Man ser allt så mycket bättre IRL med egna ögon. Torktiden är väl sisådär, och även med mitt jätte bra (inte) topplack Dry&Shine så gör det ingen skillnad. Det flagnade redan dagen efter och börjar stötas från kanterna. Fy.
(IsaDora wide brush. I actually like their wide brush, because it's not too wide for my nails, for the pinkies maybe but it doesn't complicate anything for me. I like the texture of this polish, I just love painting with it! Anyway, Sweet Violet is a purple polish with tiny cerise shimmer in my oppinion, even though it's not clear in the picture. Everything is much clearer IRL with your own eyes. Dry up time is so so, and even with my very good (not) topcoat Dry&Shine it makes no difference. It flaked off of some just the day after and the edges too. Ugh.)

  
Jag har använt mig av mitt andra flakelack från Depend på pekfingrarna. Det är #155 och innehåller mycket mindre flakebitar än #156, så det ser mest ut som platta glitterbitar. Det var inte på långa vägar lika fint som #156.
(I've used my other flake polish from Depend on my index fingers. It's #155 and it contains smaller pieces of flakes than #156, so it looks more like flat pieces of glitter. #156 is so much prettier.)

  
Jag gjorde denna manikyr samma dag och fick paketet från Cherry Culture och jag var så ivrig att testa de nya lacken så jag hade inte alls någon inspiration för nail arten så det blev bara lite streck med Art Club White, Black, Malmsy och Gold Glitter. Om ni kollar lite noggrant på långfingernageln på den första bilden kan ni se att det är "holografiskt" där. Jag la ett lager av China Glaze Sexagon där men det var inte så smart då den kletade ut nail arten, haha, så den var tvungen att fixas till. Denna manikyr åkte av två dagar senare, dvs idag.
(I made this mani the same day as my delivered polish from Cherry Culture and I was very excited to try out the new polishes, so I had lack of inspiration for the nail art so I just drew some lines with Art Club White, Black, Malmsy and Gold Glitter. If you look carefully on my middle finger on the first pictures you can see some "holo". I applicated a coat of China Glaze Sexagon there but it was a bad idea 'cause it made a mess of the nail art, haha, so I had to fix it. I removed this mani two days later, which is today.)

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Tjusigt! Fin lila och snygg dekor!

2009-04-16 @ 18:27:14
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Gillar dekoren!

2009-04-16 @ 18:37:50
Postat av: Amanda

You always have the coolest manis! I wish they sold Depend here!

2009-04-16 @ 19:58:10
URL: http://drfrankenpolish.wordpress.com
Postat av: ingegerd

snygga naglar!!!

2009-04-16 @ 20:18:53
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Tack!



Kajsa: Tack!



Amanda: Oh wow, thank you! They should be selling all brand all over the world! :D



Ingegerd: Tack!

2009-04-16 @ 21:25:13
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Velvet

That purple is just gorgeous! I love the nail art even if you weren't very inspired....lol! Very cool looking!

2009-04-16 @ 21:48:03
URL: http://bringonthebling.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

Velvet: It is, isn't it! Thank you!

2009-04-16 @ 22:35:49
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Elin

Sjukt snygga naglar!

2009-04-17 @ 17:34:23
URL: http://emmaochelin.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Elin: Tack!

2009-04-17 @ 17:38:45
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad tycker du om opi nagellack :P

och om du köper dem hur mycket brukar de kosta då??







tack för svar

2009-04-17 @ 18:06:11
Postat av: Alexlyndra

Anonym: Jag gillar dem! Jag beställer från USA så dem ligger på ungefär 4,5 dollar (= ca 40 kr/flaska).

2009-04-17 @ 18:57:19
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0