Rosa onsdag med FOTD.

Detta är ett arkiv inlägg så makeupen är egentligen från i tisdags, men idag får ni den!


Så här blev det idag. Som highlighter har jag använt det "vita rosa" från VLD paletten (jag visar nedan). Den har jag applicerat med tjockare lager på den rörliga delen av ögonlocket och sedan skuggat upp den upp till ögonbrynet. Sedan tog jag H&Ms rosa singelskugga och applicerade på den yttre delen av det rörliga ögonlocket sedan upp till ögonbrynets kant i form av en triangel. Sedan blev det VLDs glittriga turkosa eyeliner som fick "hotta" upp sminkningen. Eyeliner under ögat är som vanligt den från Thailand. Mascaran är Isa Dora build-up mascara extra volume.


Där är den "rosa vita" skuggan jag använde.

  
Den rosa skuggan från H&M vill gärna matta ut sig själv väldigt fort så vill man ha stark rosa färg bör man ta väldigt mycket på samma gång, för om man tar lite åt gången och applicerar fler gånger efter varann blir det knappt någon skillnad. På dessa bilder är kameran ganska rättvis med färgerna tycker jag.


Jag gillar den turkosa eyelinern till denna makeup faktiskt, det blir lite "edgy" som jag brukar säga ibland. Jag blev väldigt nöjd med ögonfransarna också faktiskt. Ögonbrynen är jag också alltid nöjd med. Vet ni vad det bästa är med mina ögonbryn, med formen och allt? Dem är naturliga! Jag noppar inte och jag tycker dem är riktigt snygga som dem är. Ni kan ju se här att det är inte alls stylade ögonbryn, men dem ser bra ut. Det tycker i alla fall jag. Jag får ofta höra att det är ett helvete att få till sina ögonbryn med noppning och ifyllning. Jag är så glad att jag är utan dessa bekymmer. :)


En bild med blixt också för att få lite andra färger.

 


Som sagt, det blir inte riktigt FOTD, utan mer Face Of YesterDay. :) Happy! Solen skiner och vi har nästan 10 grader varmt, äntligen!


Kommentarer
Postat av: Emma P

Superläcker sminkning! denna föll jag för direkt, en av de vackraste jag sett på dig tror jag...

2009-04-03 @ 23:34:56
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Oj, tack så jätte mycket, vad glad jag blir!

2009-04-04 @ 12:04:48
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0