OPI Hey! Get in Lime!

Det blir mer grönt för er då Emelie på P'ssion ville att jag skulle visa alla gröna nykomlingar först och absolut fixar jag det!
(More green in the blog now. Emelie at P'ssion wanted to see the green newcomers and of course I'll swatch them for you!)


Här har vi Hey! Get in Lime!. Ett pastellgrönt creme lack. Jag gillar verkligen färgen. Jag hittade det när jag kikade runt på Nailgal och fastnade direkt. Sen såg jag det på ett annat ställe och då såg det inte alls ut som på Nailgal och då hade jag redan beställt det och tänkte "åh nej, tusan". Sen öppnade jag paketet från H2T och det ser ut precis som jag önskade!
(Here we got Hey! Get in Lime!. A pastel green creme polish. I really like this colour. I found it while clicking around at Nailgal and I got stuck immediately. Later on I saw this polish at another place and then it looked completely different from the swatches at Nailgal and at that point I'd already ordered it and I thought "oh no, damn". Then I opened it up and it looks exactly as I wished for!)

 
Lacket är ganska transparent och kräver faktiskt hela fyra lager för full täckning. Ni kommer se på kommande bilder att VNL syns, och jag har då tre lager på mina naglar. Vissa creme lack är lite kluriga. Man tycker dem ska vara täckande efter helst ett lager men högst två, så vill man ju ha det med i stort sett alla lack. Eftersom det är ett transparent creme lack så blir det lite problematiskt att lacka med det då det gärna blir ojämn mängd lack på nageln om man inte har minst tre lager. Torktiden är inte alls bra tycker jag. Första lagret torkade så man kunde börja applicera lager nr två, men sen tog det längre tid så topplack krävs skulle jag säga. Konsistensen är rinnig och lacket flyter ut bra över nageln. Lacket stämmer bra ihop med hur det ser ut i flaskan.
(The polish is quite transparent and it actually takes about four coats for complete coverage. You'll see on coming pictures that the VNL is visible, and I've applied three coats. Some creme polishes are quite tricky. You think they'd be covering at first coat and two coats maximum, that's what you want with almost all polishes. It is a transparent creme polish and it get's somehow problematic applying it because two first two coats leaves an uneven surface, that's why you need at least three coats. Dry up time is not good. First coat dried up quickly enough for starting on coat #2 but after that it just went downwards and top coat is necessary. Consistency is dariny(?) and the polish floats out great on the nail. It also looks the same on the nails as in the bottle.)


Lite nail art också, en självklarthet för mig. Nail arten är gjort med H2Ts Neon Orange och Teal Green. Ser ni hur bra jag lyckades med de horistontella linjerna den här gången? Jag är riktigt nöjd faktiskt. Designen på pekfingret kanske inte var så snygg..
(Some nail art too, that's obvoius. Nail art is made with H2Ts Neon Orange and Teal Green. See how well I managed to make a straight horizontal line this time? I'm very satisfied with it. The design on my index finger maybe isn't something to cheer about.)

 
Bilderna hittils har varit på högerhanden.
(Pictures this far has shown my right hand.)


Lite annan nail art här men med samma nail art lack. Kommande bilder (och denna) är på vänsterhanden.
(Some other nail art here but the same nail art polishes. Coming pictures (and this one) is of my left hand.)

 
Idag blir det en fullspäckad dag och ett lugnt Valborg firange för min del, ska bli skönt! Ha en trevlig Valborg!
(Today is packed with stuff to do and a peaceful Walpurgis Night for me. I know that you celebrate Walpurgis Night in countries like Austria, Finland, Latvia, Czech Republic and Germany. I'm not that good at explaining in English because there's so much to say but I'll give you a link here you can read about it, where. Happy Walpurgis Night!)

Kommentarer
Postat av: Therése

sjukt snygg färg! Synd bara att det krävdes så många lager, tyvärr gör det nog att jag inte blir så sugen på att köpa't.... Men dina naglar blev fab iaf, precis som vanligt! Ha en underbar kväll

2009-04-30 @ 12:42:53
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Lucy

Your nails look lovely. Like your nail art. I missed out on Mac'c Peppermint Patti. That shade looks pretty close to it.

2009-04-30 @ 13:12:25
Postat av: Emma P

Ser ut som ett väldigt fint lack! Fick mina tankar att vandra mot peppermint patti faktsikt. Undrar om de är lika eller om jag bara tänkte så för att det var Emelie som bad dig att visa och jag vet att hon har dte lacket...

2009-04-30 @ 14:20:06
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: P'ssion Emelie

Ja det var verkligen en fin färg. Påminner en del om Peppermint patti men är inte på långa vägar dubletter. Tror det här är mer nedtonat.

2009-04-30 @ 15:50:38
URL: http://www.pssion.se
Postat av: Tuli

I love your nail art - it looks gorgeous :-)

2009-04-30 @ 19:41:56
URL: http://tulinail.blogspot.com/
Postat av: Velvet

This is such a pretty color on you. I have debated weather to buy this polish or not. Love the nail art too.

2009-04-30 @ 23:32:10
URL: http://bringonthebling.blogspot.com/
Postat av: mary

That is a great green! I've had this one on my 'to buy' list for a while now. Your nail art is fabulous :)

2009-04-30 @ 23:42:53
URL: http://bodyandsoul-mary.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Therése: Den är verkligen jätte snygg och ja, att det krävs runt 4 lager är för mycket. Tack!



Lucy: Thank you! I thought about that too, and I think it is quite close to Peppermint Patti.



Emma P: Jo, jag håller också med om det, det är väldigt likt det lacket. Kanske stämmer faktiskt.



Emelie: Ah okej, så då fick vi svar på vår tanke. :)



Tuli: Thank you!



Velvet: Thank you! I couldn't keep my hands of it. ;) Thanks!



Mary: I totally agree! You should buy it. ;D Thank you!

2009-05-01 @ 12:00:01
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

Kolla in vår blogg:) lämna gärna en kommentar :D

2009-05-01 @ 12:06:06
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: ingegerd

jag gillar det färgerna allt!!

2009-05-01 @ 13:48:57
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Ingegerd: Jag med!

2009-05-01 @ 14:04:01
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Karin

Niiice..)

2009-05-02 @ 07:27:58
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Karin: Tack!

2009-05-02 @ 11:34:40
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



de har precis startat en tävling där du kan vinna 3500 kronor i presentkort i valfria butiker! Vem vill inte vinna det?!



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-02 @ 11:43:03
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0