Funky funky french, Blue Sparrow & Goth.

Ja, idag blir det är funky fynky french, som jag skulle säga det så. Den är inte bara gjort som en fransk manikyr utan även splittad i två.
(Today I'll show you what I call it a funky funky french. It's not just a french manicure with anorther colour, but it's splitted in half too.)


Så här har jag gjort! Lite annorlunda så där, och jag gillar det! Blue Sparrow är helt okej att måla med och torkar lite sisådär fort men med ett bra topplack är det ingen fara. Jag har ju CND Dry&Shine vilket torkar lacket bra men ger en ganska matt och tråkig yta.. Jag har använt två lager och det blir då fullt täckande. Det är blått och fullspäckat med blått glitter. För närmare beskrivning av Blue Sparrow kan ni läsa här.
(This is what I've done! A little different from other "typical" funky french's, and I like it! It takes a while for Blue Sparrow to dry up, but it's okay if you have a good finish polish and I have Creative Dry&Shine which I'm disappointed with. "Dry" I can go with, but "Shine"  - definitely NOT. As you can see on my nails there is no shine at all and I know I'm doing it completely right. Well... I've used two coats of Blue Sparrow and it makes a full cover. The polish is blue with loads of blue glitter.)

  
Allt detta är min höger hand. Jag vet även att man kan se en tydlig VNL på vissa naglar men det är för att manikyren är gjort i torsdags och nyligen fotad så naglarna har växt lite.
(This is pictures of my right hand. I know that you can see the VNL on some of the nail and that because I made this manicure four days ago and the pictures are taken just recently so my nails have grown a bit.)


Goth är ett svart härligt lack med massa silvrigt glitter. Det är inte så farligt att måla med detta lack men det tar ett tag för det att torka. För mer om Goth, klicka här.
(Goth is a nice black polish loaded with silver glitter. This polish is okay to work with, but it takes a while for it to dry up.)

  
Detta är bilder på min vänster hand. Pekfingret är inte så jätte snyggt men det beror på att nageln är så kort. Ringfingret är jag jätte nöjd med, även om det inte är något speciellt med nail arten, jag tycker det som helhet blev snyggt. Till nail arten har jag använt Art Club Black och H2T Sky blue.
(These are pictures of my left hand. I know the mani on the index finger looks kinda weird  but that's probably because it's short compared to the other nails. I'm really satisfied with my ring finger, even though it's nothing special about it, the polish with the nail art just attracts me. I've used Art Club Black and H2T Sky Blue.)

Kommentarer
Postat av: Emma P

Åh herregud, denna var verkligen funky och läcker! Tror att du har överträffat dig själv gällande kreativitet här. Snygga färger är det också!

2009-04-06 @ 21:54:19
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Velvet

Very creative and interesting! You seem to never run out of good ideas with nail art! I like it so much!

2009-04-07 @ 01:44:04
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Oj, tack så jätte mycket!



Velvet: Thank you! Believe me, I totally do. It can take hours for me to come up with something.. :P

2009-04-07 @ 09:48:30
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Läckert! En verkligt annorlunda mani!

2009-04-07 @ 20:54:59
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Tack! Ja, jag tänkte också det!

2009-04-07 @ 21:41:40
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0