Moodlacken och klacklelacket är testade!

Oj oj vad häftigt det var att öppna paketet med moodlack, samt ett krackelerande! :D
Här har ni dem!


F.v: Blått kracklelack, Glitter tangerine to lime green, pumkin orange to neon orange, Nubar's butterscotch to gold och Nubar's Onyx glitter to clear glitter.


Lite suddig bild men när det mörknar ute så får man inget ljus i dagsljus så då får man köra med blixt vilket kan resultera dåligt ibland.
 
Vi kör från vänster i den stora bilden: Onyx glitter to clear glitter.
Första bilden är i vanlig/kall temperatur och bilden till höger visar i varm temperatur. Färgerna skiftar egentligen bara i vatten eftersom att temperaturskillnaderna där är störst. Man ser inte skillnaden så mycket egentligen, bara att det är lite mörkare i rumsvärme. Det är lätt att applicera och torkar fort. Jag har målat två lager. Jag är osäker på hur många lager man kan måla så det fortfarande skiftar i färg lätt. Jag ska prova mig fram. Glittret är i färgerna blått, rött och silver.


Butterscotch to gold
En besvikelse. Det syns inte att det byter färg och det räcker för att säga att det är en besvikelse. Så nu har jag tre guldlack (två moodlack) varav en jag hoppas skiftar i färg! Den är förövrit lätt applicerad och torkar fort.


Krackle lacket! (jag vet att det är utanför, men what ever! :D)
Oj oj oj så häftigt! Jag var så rädd att inte klara av det, alltså att göra fel men det blev ju hur bra som helst! Jag använde ett vanligt vitt lack som botten och sen applicerade jag ett TUNT lager kracklelack och så här blev det! Jag råkade komma i kontakt med vatten (efter bilden togs) och lite av lacket försvann. Jag var nästan säker på att lacket torkar men icke! Kracklelacket verkar för övrigt vara lite känsligt mot vatten så det kan färga av sig om det blir för blött.


Pumpkin orange to neon orange
Besvikelse! Precis samma som Butterscotch, det ändrar inte färg. Det syns inte i alla fall. Det som räddar mig är dock att jag inte äger ett orange nagellack så nu har jag det! Lätt applicerat och torkar bra.

 
Glitter tangerine to lime green
Inte en besvikelse! Som ni ser på bilderna ovan så ändrar den färg! Från guld till lime och jag är glad att åtminstone ett av moodlacken visar tydlig skillnad. Detta, som dem andra, är lätta att applicera och torkar fort.

Sammanfattningsvis då: få av lacken visar ändring i färgen, färgen skiftar i stort sett bara i tydliga temperatursändringar (som i vatten), dem är lättapplicerade och torkar fort.
Kracklelacket är hett!

Kommentarer
Postat av: RM

Riktigt fint. Är du intresserad av att byta bort kracklelack, så kontakta mig. ;)

2008-12-25 @ 18:00:48
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

RM: Tack =) Oj, ja du, det blir nog svårt att göra sig av med den men jag ska ha det på minnet. ;)

2008-12-25 @ 19:34:31
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0