Första skuggningen i bloggen!

Jag satt imorse, så inspirerad av Sminkan, Rocketqueen och MakeupMyLack som hel veckan haft olika teman! Så nu har jag massor att bjuda på men jag väntar med dessa till om det kommer fler tema veckor/dagar. =)

  
Jag är inte direkt någon proffssminkare med hur mycket sminkprylar som helst eller kunskapen. Jag har aldrig varit en person som använder conealer, foundation eller vad man nu använder under sminket och på huden och jag funderar inte på att bli någon sådan heller.
Jag sminkar mig väldigt sällan men jag tycker det är fruktansvärt kul!

 
Väldigt lite kajal för att markera tydligare var jag ska gå med den flytande sedan.

 
Flytande eyeliner.

 
Mascara med ögonfransböjare.

 
Mascara utan ögonfransböjare. Jag vet att fransarna är kortare på ett ställe och det beror på att så fort jag kliar mig i ögonen så faller några stycken av.

 
Slutresultatet! Jag ser att bilderna inte visar att jag faktiskt använd tre olika nyanser av lila/rosa, lite tråkigt faktiskt. Jag tror aldrig jag haft såhär mycket ögonskugga, eller så här mycket smink över huvud taget. Eftersom att naglar och faktiskt piercingar/tatueringar är av lite större intresse än smink så blir det inte så mycket ögonsmink  utan det lär komma lite då och då, men jag hoppas ni tyckte om det! =)

Kommentarer
Postat av: RM

Så fint! :)

2008-12-22 @ 14:28:48
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

RM: Tack för alla dina kommentarer! :)

2008-12-22 @ 14:41:14
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Jag tycker att det blev väldigt fint! Fina färger och eyeliner blev väldigt bra. jag är imponerad för det är galet svårt att måla med flytande eyeliner, jag försöker inte ens längre...

det är alltid kul att se folks sminkningar, hoppas att du kommer vilja visa fler!

2008-12-23 @ 11:27:14
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack för stödet! =) Ja verkligen, minsta ryck eller fel drag så är det förstört. Absolut ska jag visa fler! :D

2008-12-23 @ 11:41:34
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0