"Brunt" och vitt + FOTD.

Jag älskar färgkombinationen brun och vit, när den bruna är snygg. Ingen av mina bruna blir bra, i alla fall inte dem från VLD paletten.
(I love the combination of brown and white, when the brown looks good. None of my brown shadows turns out good, at least not the ones from the VLD palette.)


Bilderna är rätt suddiga p.g.a tidig morgons dagsljus. Så här ser jag ut idag och ni kanske ser vad jag menar när jag säger "brunt" i rubriken. Den ser inte alls brun ut men i paletten gör den det.
(The pictures are quite blurry today since they're taken in early daylight. This is how I look today and now you may see what I mean when I write "brown" with quotes in the headline. It doesn't look brown at all, but on the palette it does.)

 
Tyvärr är VLD palettens bild liten då jag inte kunde öppna den i stort format på bloggen, suck. Här är i alla fall skuggorna jag använt: Den vita skuggan från Vevay paletten har jag använt som highlighter över hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Sedan tog jag den beiga från samma palett över allt det vita. Sen tog jag den vita igen och applicerade på nedre delen av det rörliga ögonlocket. Till sist tog jag den bruna skuggan från VLD paletten som jag markerat med en grön prick och applicerade som en båge över det vita. Detta suddade jag ut uppåt mot ögonbrynet.
(Unfortunately the picture of the VLD palette is small since I got an error sign when trying to enlarge an old picture, sigh. These are the shadows I've used: The white shadow is from the Vevay palette which I've applied over the enite eyelid up to the eyebrow. After that I applied the beige one over the white. Then I applied the white one again, but only on the lower part of the moving eyelid. Least I took the brown shadow from the VLD palette which is marked with a green dot and applied it as a bow above the white. I blotted it out up to the eyebrow.)

  
Här ser ni tydligen på bilden i mitten hur jag gjort med den bruna skuggan, som jag egentligen skulle kalla koppar. VLD palettens skuggor är så dåligt pigmenterade, därför syns dem inte så bra på.
(On the picture in the middle you can see how I applied the brown shadow, which I would call copper. The shadows in the VLD palette is poorly pigmented, that's why they appear so bad.)


Eyeliner uppe på ögat är den flytande Nivea Expert Eye Liner. Mascaran *trumvirvel*... IsaDora Build Up Mascara. Svag linje under ögat med kajalpennan från Thailand.
(Upper eyeliner: Nivea Expert Eye Liner. Mascara: *drumroll*... IsaDora Build Up Mascara. A subtle line of eyeliner  from Thailand below the lower eyelashes.)

 
Jag är nöjd med min makeup idag faktiskt, därför tänkte jag bjuda på TVÅ FOTDs idag!
(I'm pleased with my makeup today, so I thought of giving you TWO FOTD's today!)


Lite gulaktig bild så där i rushen ner till skolans gym.
(A bit yellowish picture in the rush for the schools' gym.)


Den här tog jag efter i riktigt dagsljus.
(This is taken afterwards in real daylight.)


Kommentarer
Postat av: Karin

Så jämt kajal/eyeliner sträck...gaah...Kan inte jag...(



och tack..))

2009-05-19 @ 19:21:08
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Karin: Jag har gjort dessa eyelinerlinjer i sex år nu så jag har blivit stadig. :)

2009-05-19 @ 19:24:48
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sanna

jättefint! Du är så söt:)

2009-05-19 @ 19:35:54
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sanna: Tack så mycket! :)

2009-05-19 @ 20:01:54
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Velvet

Hey gorgeous! You're so cute! Very pretty and subtle eye make up! If only I could apply my eye make up as well....lol!

2009-05-19 @ 20:19:07
URL: http://bringonthebling.blogspot.com/
Postat av: Emma P

Åh vad fint! jag gillar sminket, och du ser tuff och snygg ut!

2009-05-19 @ 22:35:35
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Härlig persikoton, men kanske inte så brun på ögat som asken. Vackert alla fall. Förstår att du är nöjd!

2009-05-20 @ 05:49:53
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: mary

I really like the copper (or brown!) color on you! Your eyes are so pretty and love your eyeliner. Mine never looks that neat :)

2009-05-20 @ 13:58:59
URL: http://bodyandsoul-mary.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Velvet: Thank you! I don't think I'm that good at applying, but thank you! :)



Emma P: Tack! :)



Sminkan: Ja det kanske det är! Tack!



Mary: Thanks! :D Practise/practice (don't know which spelling is right :P)!

2009-05-20 @ 15:30:48
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0