L.A. Colors Topaz.

Nu kommer en ganska oinspirerad manikyr som jag gjorde igår.
(Here comes a pretty uninspired manicure I did yesterday.)


Topaz är ett guld/beige nagellack med skimmer i. Skimret ser lite annorlunda ut än vanligt skimmer men jag vet inte hur jag ska beskriva det så jag hoppas det kommer fram på bilderna.
(Topaz is a golden/beige polish with shimmer. The shimmer doesn't look like regular shimmer but I don't know how to describe it so I hope it comes out in the pictures.)

 
Lacket är väldigt transparent så jag har faktiskt använt hela fem lager och det krävs minst ett till för täckande yta. Konsistensen är det inget fel på. Det torkar fort men eftersom det är så många lager så tar varje lager lite längre tid varje gång. Annars är jag nöjd! Det är ett fint lack.
(The polishes is very transparent so I've used five coats and I think it need at least one more to make it opaque. The texture is okay. It dries up pretty fast but since it needs so many coats every coat takes a little longer everytime. Otherwise I'm satisfied. It's a pretty polish.)


Här ser ni att det krävs fler lager då man tydligt kan se VNL. Ni kan även se på bilderna att färgen ser olika ut i solljus och i skugga. I skugga blir det mer guldigt medan det blir brunare i solen.
(On this picture you can really see the VNL. You can also see that the colour of the polish shifts in sunlight and shade. In the shade it's more golden and in the sun it's more brown.)

 
Här på bilden till höger kan ni se lite misslyckad "nail art". Jag var som sagt väldigt oinspirerad när jag gjorde denna så jag vet inte vad jag höll på med. Det är i alla fall Art Club Orchistra jag använt.
(On the picture to the right you can see some failed "nail art". As I said I was very uninspired when I did this so I don't know what I was doing. I've used Art Club Orchistra.)

Kommentarer
Postat av: skye

Hey hun,your nails are g0rjuz and i love this colour. Yeah in Australia the O.P.I is retails for $24.95 or at the least $20.00 its such a rip off here,overseas everything is cheaper.Even our make up is expensive,for say Mayballine Colassal Mascarra in Aus the retail price is $18.00 dollars so yeah so much money hehehehe

2009-06-28 @ 17:27:55
URL: http://nailz-in-aus.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

Skye: Thank you! OH MY GOSH, but if I think about it, it's about the same price here in Sweden.

2009-06-28 @ 20:05:41
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: kittyluvscolor

Wow That's alot of coats!

2009-06-29 @ 07:16:35
URL: http://kittyluvscolor.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Kitty: I know!

2009-06-29 @ 09:23:36
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Tycker inte alls att det syns att du var oinspirerad, det är jättesnyggt ju! Lacket påminner i övrigt ganska mkt om charmed by a snake från opi, det är dock inte särskilt skirt...

2009-06-29 @ 14:15:17
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Det kanske stämmer.

2009-06-29 @ 20:09:20
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0