Hårfärgning.

Inlägg om hår och tatueringar är de ämnen som det blir minst av, men idag kommer lite hår.
(I don't post much in the categories hair and tattoos, but today I'll post hair.)


Jag har färgat hela det ljusare bruna med Jane Hellen Mood Ultrablond. Jag använde två förpackningar till mitt hår men skulle nog behövt minst tre om jag färgade hela håret. Det är rätt lite hårfärg i dessa förpackningar och det är inte i flaska så man måste vara noga så man inte använder för mycket på samma ställe. Så nu är den största delen av håret orange men jag ska om ca en månad färga med samma färg igen, för nu vill jag vara blond. Jag märkte att håret ser galet ojämnt ut i längden men det är nog för att jag sovit med en knut och endast tagit ut den.
(I've dyed my lighter brown hair with Jane Hellen Mood "Ultrablonde", I don't know if that colour exist in other countries and if it does, I don't know what it's called. I used two Jane Hellen and if I wanted to dye all my hair I'd surely use at least three. It's not much to use from Jane Hellens hairdying "cream" so you have to be aware of how much you use on the same area. The majority of my hair is now orange but within a month I'm dying it again, because I want to be blonde now. I noticed that my hair length looks uneven but I think that's because I slept with a bun and let my hair down just before the picture.)

 
Hårbottnen, alltså utväxten, lyckas alltid få ungefär den färg man vill då färgen sätter sig bäst på ofärgat hår. Så här ser mitt hår ut nu alltså. Jag har lite planer för mitt hår då jag fått det blont, men det får ni se vid senare tillfälle!
(My outgrowth was the one that got about the colour I want since haircolour attaches on that hair best. Gosh, I have troubles explaining this procedure on English. I have some plans for my hair when it's completely blonde, but you'll see that later on!)


Kommentarer
Postat av: Zusanna

ska hela håret bli blont sen, eller ska det vara lite brunt kvar?

2009-06-04 @ 12:21:47
URL: http://zusannas.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Zusanna: Det bruna ska vara kvar. :)

2009-06-04 @ 15:45:05
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Spännande att se hur det kommer att se ut efter nästa färgning, häftigt! Bra att du behåller lite av det bruna :)

2009-06-08 @ 10:58:58
URL: http://makeitcolorful.blogspot.com
Postat av: Anonym

Coolt!

2009-06-08 @ 15:24:46
URL: http://forhoppningsvis.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Vanessa: Kul att du gillar att det bruna är kvar!



Anonym: Tack!

2009-06-08 @ 16:42:10
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0