200:e inlägget med Sanfiedore!

Här är mitt 200:e inlägg, woho! Det firar vi med att inviga Sannas trio Sanfiedore!
(Here is my two hundred post, yay! That we will celebrate with Sanna's trio Sanfiedore!)


Så här valde jag att göra med den! En kort förklaring innan jag förklarar nedanför. Turkosa innerst, gröna i mitten och bruna ytterst samt över. Sist kajal och mascara.
(This is how I chose to apply it. A short explanation before the more informing one. Turquoise on the inner part, green in the middle and brown on the outer edge and above. Least eyeliner and mascara.)


Jag började med att applicera Amazonite (turkosa) innerst på det rörliga ögonlocket. Sen tog jag Gecko (gröna) och applicerade på den största delen på det rörliga ögonlocket. Sist tog jag Shut the front door! (bruna) och applicerade på ett väldigt litet område, ytterst på det rörliga ögonlocket, samt ovanför Gecko. Jag suddade så att skuggorna gick ihop lite grann, men inte alls för mycket. Sen suddade jag ut det bruna som alltså applicerades ovanför Gecko. Jag tog min kajalpenna från Thailand och applicerade en tunn linje både över och under ögat. Sist mascara.
(I started of by applying Amazonite (turquoise) on the inner part of the moving eyelid. After that I applied Gecko (green) on the rest of the moving eyelid. Least I applied Shut the front door! on the edge and above Gecko. I blurred the shadows a bit together, but not much. I alos blurred Shut the front door! above Gecko. I applied a thin line of the eyeliner from Thailand above and below my eyel. Least, mascara.)

  
Här är lite olika vinklar och även i olika ljus. Första bilden är i badrummet där det ger en lite gulaktig ton, bilden i mitten är med dagsljus och bilden till höger är tagen med blixt.
(Here is some pictures of different angles and lights. First one is taken in the bathroom which gives a yellowish light, picture in the middle is in daylight and the last one is with flash.)


Jag är nöjd med min makeup och framför allt nöjd med skuggorna! Sanna har gjort ett fantastiskt jobb. Dem syns bra, alltså har dem bra och mycket pigment och jag har gått ute i solen nästan hela dagen och makeupen ser i stort sett ut som när den var ny, så underbart!
(I'm very please with my makeup and especially with the shadows! Sanna have made a fantastic job. They show well, that will say great pigments and I've walked with this makeup ins the sun almost all day and it looks almost like from the beginning, wonderful!)


Sista bilden nu!
(Last picture now!)

Kommentarer
Postat av: mary

I love the name "Shut the Front Door'! Looks lovely on your and your blending is great.

2009-06-01 @ 16:18:54
URL: http://www.bodyandsoul-mary.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Mary: Me too! Thank you!

2009-06-01 @ 18:28:32
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: MiNi

sv: Tack =)



Vilka märken kollar du efter då?

2009-06-01 @ 22:16:17
URL: http://stiiina.blogg.se/
Postat av: Emma P

Superfint! Kul att Sannas skuggor verkar falla så många på läppen. jag är med sugen på att beställa hem, men har lite tight ekonomi just nu.

2009-06-01 @ 22:52:34
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Kae

I love the colors you picked, very summery! You have gorgeous eyes.

2009-06-02 @ 13:06:37
Postat av: Alexlyndra

MiNi: Verkligen alla, jag kollar i all affärer. Orkar som sagt inte beställa.. :P



Emma P: Tack! Dem är verkligen jätte bra och fina. Jo jag har egentligen också det, men jag tyckte dem var så häftiga så jag kunde inte behärska mig. :P



Kae: Thank you!

2009-06-02 @ 15:31:41
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sanna

IIih vad fint! Tack för de fina orden! Nu blev jag glad:)

2009-06-02 @ 20:20:39
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sanna: Tack! Du behöver inte tacka, det är ju du som kommit med denna fantastiska trio! :)

2009-06-02 @ 20:50:58
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0