Dagens make.

Dagen make blir gårdagens make. Jag hade så fullt upp igår efter jag kom hem så jag hann verkligen inte. Det blir så när man går i skolan och har massor att göra hemma.


Ganska lik senaste maken jag la upp, skillnaden är vit ögonskugga som eyeliner bakom den svarta eyelinern samt brun skugga över den vita. Skuggorna är från Vevay paletten. Nu kan se att det ser väldigt kladdigt ut och det beror på att när man precis kommit in från snö så set det lärr ut såhär. Bilden är även tagen med blixt så det gör att det ser jätte glansigt ut runtom.


Här kan ni se det vita lite grann men mycket att tonat bort under dagen. Jag kanske ska börja fota direkt efter jag sminkat mig istället eftersom det ändå alltid slutar med att jag fotar med blixt. Jag vill helst fota i dagsljus men det är för mörkt på morgonen och för mörkt när jag kommer hem.


Det bruna har klumpat ihop sig (och ja, det är för att jag inte använder bas prylar ;P).

   


Det var dagens make. Jag önskar verkligen jag kunde ge sminket mer tid men jag har inte tid och orkar sällan sitta länge på morgonen. Eller jag orkar egentligen aldrig göra andra makes på morgonen än min vanliga för den flyter bara på. Jag försöker hitta inspiration. Sen är jag inte så inne på smink, utan mer på naglar, piercingar och tatueringar. Det är lite svårt att uppdatera tatueringar varje dag då det sällan är tatueringar på folk i min närhet dyker upp. Sen detta med naglar, jag har inte tid att byta lack varje dag men jag har beställt fler lack för nu har ni sett alla utom ett som jag fick av en kompis i veckan som jag ska bjuda på vid senare tillfälle. Jag hoppas ni kikar in i hopp om att själva bli inspirerade till att pilla vidare, eller börja pilla med era naglar!

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Du har otroligt fin ögonfärg!

2009-01-30 @ 18:39:46
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Åh tack, vad glad jag blir! Tack! :D

2009-01-30 @ 20:06:04
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Fint! och du målar verkligen tunt och fint med eyelinern! Vilket ju iofs inte är så förvånande med tanke på hur knivskarp du är med eyelinern.

2009-01-31 @ 01:41:07
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Nailarten menade jag såklart där på slutet. Klockan är mkt, behöver nog sova:) Men du ser, det finns visst folk som läser mitt i natten:)

2009-01-31 @ 01:41:53
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Jo jag är väldigt van att göra dessa linjer på ögonen, då detta är min vanliga make, nästan. ;) Haha jo jag förstog det. :) Ja nu fick jag allt se det! ;P

2009-01-31 @ 11:08:34
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0