China Glaze Harmony

Lila onsdag och sista lovdagen sen drar skolan igång igen!

 

Idag blir det alltså Ch G Harmony som gäller. När jag såg den på bilden på 8ty8's hemsida föll jag pladask men när jag såg den med egna ögon så blev jag lite besviken. På 8ty8 ser den ut att vara ganska ljus med ljus glans men den är ganska mörk på naglarna, och i flaskan.



Snyggt är det i alla fall. Jag målade faktiskt detta lack med tre lager men det räcker faktiskt med ett. Det är väldigt tjockt och tyvärr kan man drabbas av pensellinjer om man målar för mycket på samma ställe. Jag drabbades av detta på tummen, som jag inte visar på bilderna, hihi.

 

Som ni ser så har jag försökt mig på att göra egna zebra ränder på naglarna med Art Club Malmsy. Det gick väl i stort sett åt skogen förutom på pekfingret som ni kan se på högra bilden. Jag är faktiskt riktigt nöjd med mönstret där.



Här kan ni se mitt lite kapade långfinger. Den gick av igår när jag var på bio.

 
 På de här två små bilderna ser ni den mest rättvisa färgen på lacket. Ganska mörkt men faktiskt väldigt snyggt. Jag vet inte riktigt om det faktiskt går att få rättvis färg mellan hur lacket ser ut på naglarna och hur lacket ser ut i flaskan, det skulle nog vara om man målade ett lager, men jag är lite tveksam.

Kommentarer
Postat av: Rocketqueen

Ooh, jag tyckte att det var grymt snyggt! Både Harmony och ränderna!

2009-01-07 @ 13:21:36
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

RQ: Åh tack, vad glad jag blir!

2009-01-07 @ 13:24:54
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

jag har faktiskt harmony just nu... Tja, jag hade inte så höga förväntningar, så är nog snarare positivt överraskad! Visst är det randigt, men å andra sidan täckte det ju suveränt bra, jag har bara ett lager färg...

2009-01-09 @ 13:48:58
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Åh okej! Jag hade faktiskt inga förväntningar alls, eller jo, tidigare China gLaze lack har torkar fort men detta tog längre tid på sig. Absolut täckte det bra, jag blev förvånad. Det enda problemet är att jag alltid har ett sätt att måla på, dvs först ett tunt lager sen ett tjockare, för att just det alltid har funkat tidigare. Kul att du delar med dig om dina åsikter!

2009-01-09 @ 14:11:28
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0