NYX Wild.

Ni blir det vilt! Skämt åsido, men lite vilt blir det. Jag tog mig an mitt otroligt fina lila lack från NYX.
(Now it gets wild! Kidding, but it gets a bit wild. I chose to use my amazingly beautiful polish from NYX.)


Jag märker att jag inte fick till det snygga i lacket, eller så beror det bara på denna bärbara dators bildinställningar. I alla fall. Fantastiskt fint är det! Mörkt lila med smått blått skimmer, kanske även lite rödrosa som dyker upp ibland. Jag tycker nästan det här lacket är finast när det inte är i solljus.
(I notice that I couldnät get the "amazing" with the polish on the pictures, but maybe it is the settings on this laptop I'm at that's just wrong. Anyway. It's so beautiful! Dark purple with tiny blue shimmer, maybe some redpink too. I think I like this colour better when not in sunlight.)

 
Lacket är rätt tjockt, men konsistensen är rinning, lagomt rinning. Första lagret blir lite ojämnt men andra lagret fixar det galant. Det är rätt täckande även om två lager är behövliga. Detta lack är lite som ett nail art lack, det tjocknar och då efter ett tag blir konsistensen kletig och icke rinning, det gillar jag inte. Jag måste kanske bli bättre på att täcka över hålet medan jag lackar. Torktiden är rätt bra tycker jag. Första lagret är hyfsat torrt för att kunna applicera på alla naglar och sen börja med lager nummer två direkt efter. Sen torkar det dock lite långsammare, men ingen farlig torktid.
(This polish is quite thick, but the texture is watery, but not too watery. The first coat is a bit uneven but the second coat clears that up with no problem. It's quite opaque even if you need two coats. This polish is like a nail art polish, it thickenes up after a while and then the texture becomes sticky and non-watery, and I don't like that at all. Maybe I have to be better at covering te hole to the bottle while applying. Dry-up time is quite good I think. First coat dries up so you can apply polish on all nails and the get back to the first nail immediately and start with the second coat. Coat number two takes a bit longer to dry, but not that long.)


Jag har en förkärlek till Hello Kitty som jag inte tror jag kanske ens nämnt här i bloggen, men det är nog för att det inte är en blogg om mitt liv. Jag tänkte i alla fall att Hello Kittys rosett vore lite häftigt att ha på naglarna! Jag satt även med detta i dåligt ljus, därför ser rosetterna lite krakiga ut. Nail art lacken, som jag lovar att jag ska swatcha snart, är Art Club White, Gold Glitter, Silver Glitter, Malmsy, black och Limeade. Art Deco lacken är Intense Pink och Dark Blue.
(I really love Hello Kitty, but I don't think I have mentioned it in my blog, but that may be because it's not a blog about my life. I thought that Hello Kitty's ribbon would be nice to have on my nails! The ribbon may look a bit messy too, since I did this mani in a dark light. The nail art polishes are Art Club White, Gold Glitter, Silver Glitter, Malmsy, black and Limeade. Art Deco polishes are Intense Pink and Dark Blue.)


 
Här syns allt lite tydligare. Jag gav mig även på ett Hello Kitty ansikte men det är fullständigt omöjligt att få till det precis som hon ser ut. Jag har försökt länge, med att både rita och måla och lacka, men det funkar bara inte.
(Here everything's a bit clearer. I tried to apply Hello Kitty's face on one of the nail, but it was a big failure! It's impossible. I've tried to draw and paint her face so many times but I just can't make it really look like her.)


Här är andra handen där naglarna leker sitt egna liv litegrann.
(This is my other hand where the nails live their own life.)

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vacker färg! Lila kan verkligen vara lockande!

2009-08-13 @ 10:35:51
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: kittyluvscolor

That is soooo pretty!

2009-08-13 @ 11:28:33
URL: http://kittyluvscolor.blogspot.com
Postat av: Kae

very pretty purple, love the bows!

2009-08-13 @ 16:38:32
URL: http://www.thehungryasian.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Ja oh, ja!



Kitty: Thank you!



Kae: I like it too, thank you!

2009-08-13 @ 17:27:09
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: fisen

ska du inte ta och öppna en liten buktig då hjärtat? så du kan tjäna pengar på detta!:D

2009-08-13 @ 21:44:14
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: ingegerd

snygg färg!!!

2009-08-13 @ 23:49:45
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Fisen: Vet inte om det är drömmen alltså.. Jag vill typ, tatuera eller pierca, haha. :P



Ingegerd: Visst är det!

2009-08-14 @ 11:16:09
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Lucy

Love the beautiful color. Shame you couldn't do Hello Kitty's face. The bows are cute.

2009-08-16 @ 01:26:32
Postat av: Alexlyndra

Lucy: Me too. Thank you!

2009-08-16 @ 16:10:45
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Bea

Hejsan !

Jag sitter här och funderar på att köpa en dotting tool ... Men jag undrar, kan man göra linjer med en sån eller går det bara göra prickar ?

Tacksam för svar,

Kram !

2009-09-28 @ 11:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0