Essie Clutch me if you can.

Igår kväll satt jag och hade lite tråkigt så nu fick det bli nagellacksbyte! Essie Clutch me if you can, som är mitt enda Essie lack just nu.
(I was bored yesterday and decided to change polish! Essie Clutch me if you can, which is my only Essie polish right now.)


Det är så häftigt! Det ser ut som blog på naglarna. Jag såg detta lack på Nailgal och föll för det direkt. Ett perfekt vampy lack som sköter glansen själv, men jag var tvungen att ta topplack, förklaring på det kommer nedan.
(It's so cool! It looks like blood on the nails. I saw this polish at Nailgal and fell for it immediately. A perfect vampy polish that takes care of the shine by it self, but I had to use a topcoat and I'll explain why below.)

  
Penseln till lacket var väldigt smal så jag var tvungen att dränka den så det skulle gå att applicera med endast ett topp. Konsistensen är det absolut inget fel på, ett gelélack, som gärna sätter sig bland nagelbanden. Det behövs absolut minst två lager. Första lagret blir nästan cerisefärgat och otroligt ojämnt. Det andra lagret ser ut som på mina bilder. Just för att det är ett blodrött lack så ville jag att det skulle se lite ojämnt ut då blod inte har en jämn färg. Jag vet inte hur många lager som krävs för att det ska så samma färg som i flaskan, för där ser lacket riktigt mörkt ut, Torktiden är sisådär, därför hade jag topplack.
(The brush is very thin so I had to drown the brush so it would be soaked with polish, otherwise I could apply with one dip. The texture is fine, a jelly polish, which really likes to get into you cuticles. This polish absolutely needs at least two coats to make it look good. First coat is almost cerise and incredibly uneven. My pictures shows two coats. Since it is a bloodred polish I wanted it to look uneven, because blood doesn't look even. I don't know how many coats it'd take to make it as dark as it is in the bottle. Dry-up time is so so, that's why I used a topcoat.)


Som ni kanske ser så blev det ingen nail art på detta lack. Först och främst visste jag inte alls vad man kan använda för färg på detta lack för att det faktiskt ska bli snyggt, sen ska man ha en design på det. Nej, det fick bli utan. Min första manikyr UTAN nail art (sedan bloggen startade)!
(As you can see there's no nail art on this polish. I really didn't knew what colour to use on this to actually make it look good, then you have to have a fitting design too. No, no nail art this time. It's actually the first manicure WITHOUT nail art (since I started this blog)!


Ser ni glansen? Detta är med glansigt topplack men det gjorde ingen skillnad, glansen på Clutch me if you can var så av sig själv!
(Can you see the shine? This is with a shiny topcoat but it made no difference, the shine on Clutch me if you can looks like this on it's own!)


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Det är verkligen blodfärgat. Läckert!

2009-08-03 @ 14:40:42
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Kae

I love reds and jellies! This is a great color if I didn't already own an Essie red jelly I would so get this haha.

2009-08-03 @ 15:07:01
Postat av: mary

That's a great 'blood red' shade! Essie makes some really good colors along these lines. Your nails are looking fantastic :)

2009-08-03 @ 15:33:38
URL: http://www.bodyandsoul-mary.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Sminkjante: Visst är det!



Kae: Me too! Haha. ;)



Mary: I know, isn't it? Thank you!

2009-08-03 @ 18:10:36
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: kittyluvscolor

I love a good vampy red! Very nice!

2009-08-03 @ 20:04:18
URL: http://kittyluvscolor.blogspot.com
Postat av: Velvet

Nice! I've been wondering what this polish looks like. It does shine! Your nails look beautiful with or without nail art...lol!

2009-08-03 @ 20:10:59
URL: http://bringonthebling.blogspot
Postat av: Alexlyndra

Kitty: Me too!



Velvet: Thank you!

2009-08-04 @ 12:06:42
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: sminkan

Verkligen blodrött! Essie kan var seeeegt när det gäller torktid. Jag har också begränsad erfarenhet men de kanske tio jag provat är väldigt ojämna. Vissa är suveräna andra skitdåliga.

2009-08-05 @ 09:32:29
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Jo, torktiden upptäckte jag rätt snabbt. Skumt det där, men det beror väl på.

2009-08-05 @ 20:54:16
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0