China Glaze Liquid Leather

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera men nu har skolan dragit igång och det känns i hela kroppen att man precis haft sommarlov. Det är lite tungt. Idag tänkte jag i alla fall visa ett till lack jag inte swatchat förr!
(I know that I'm very bad at updating my blog, but school recently started and I feel in my whole body that I just came from a long vacation. It's a bit heavy. Today I thought oh showing you another polishes that I haven't shown you before!)


Detta lack är lakritssvart rakt igenom och har en fantastisk glans! Som det perfekt svart lacket. Sen finns det ju olika typer av snygga svarta, men om man bara vill ha det svart utan något annat så kan jag definitivt rekommendera detta!
(This polish is black a liqourice and got amazing shine! Like the perfect black polish. Well, there is other kinds of nice black polishes, but if you just want a regular one without other stuff, I can definitely recommend this one!)

 
Det första lagret blir lite ojämnt med färgen, man ser igenom det lite och det ser lite bruntaktigt ut. Det torkar så man kan börja på lager två när man gått igenom alla naglar en gång. Två lager lack räcker garanterat. Det flyter ut bra över nageln, men jag har lite svårt med China Glaze pensel då jag tycker den är lite för tunn, i alla fall för mina egna naglar.
(First coat is quite uneven, it's see-through and it looks brownish. It dries so you can start over again when applied polish on all nails. The second coat makes it opaque and it needs no more. It flows out great on the nail, but I have some problem with China Glaze brushes since I think they're too thin, at least for my nails.)


Det blev lite olika designer då jag inte alls visste vad jag skulle göra på naglarna. På ena tummen blev det en halvt lyckad döskalle. Jag kunde ha gjort benknotorna lite längre.
(I made different design on each nail since I didn't know what to do. On this thumb a somehow nice skull. I should've made the crossbones a bit longer.)

 
Lite andra mönster. Jag glömde fota en bild på högerhanden utan Liquid Leather flaskan så ni får titta på de första bilderna. Lacken jag använt är Art Club White, Malmsy, Orchistra och Silver Glitter samt Art Deco Dark Blue.
(Some other patterns. I forgot to take a picture of my right hand without holding Liquid Leather so scroll up if you'd like to see it. The polishes I've used is Art Club White, Malmsy, Orchistra and Silver Glitter also Art Deco Dark Blue.)

Kommentarer
Postat av: neglelakkmani

Det ble skikkelig tøft! :D Du er så kreativ!

2009-08-27 @ 23:03:07
URL: http://neglelakkmani.com
Postat av: Esca

Det är lite tungt att börja igen efter sommarlovet, men tycker du inte att det är ganska skönt att komma igång igen?



Gah, jag hade också tänkt att skriva att du är kreativ (det är inte första gången jag är här ,men nu får jag vara lite kreativ och komma på något annat ;) Det var väldigt fina naglar iaf och det är roligt att varje nagel har sitt eget mönster :) Du har bra fantasi! :)

2009-08-28 @ 06:47:30
URL: http://motstjarnorna.blogg.se/
Postat av: ingegerd

Snyggt!!du är lika bra som alltid!!!=)

2009-08-28 @ 19:21:23
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: pam

These are pretty very creative

2009-08-28 @ 22:03:37
URL: http://naileglance.blogspot.com
Postat av: Sminkan

Lika häftigt som alltid! Dui är tokkreativ och himla duktig på pysselprylar. Jag kan knappt dra ett rakt streck...

2009-08-30 @ 10:04:28
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

I so enjoy the art work you do on your nails. Your so talented. I love that Liquid Leather. Someone else blogged about it and I said I have to get it. I was just looking to write it in my book to buy but I have it! Shows you I have too much polish. Enjoy your school year. What are you studying?

2009-08-30 @ 10:39:05
Postat av: Alexlyndra

Neglelakkmani: Tack så jättemycket!



Esca: Jodå, men jag har inte lyckats komma igång, det är det som är det jobbiga. =/ Kul att du tycker det! Tack så mycket!



Ingegerd: Åh, tack så mycket!



Pam: Thank you!



Sminkan: Tack så jättemycket! Joho, det kan du för det har du visat! :D



Anonymous: Thank you! I know, it's such a nice black shade! Haha, oh my, then you do have a lot of polishes. :P I'm in Swedish the so called "gymnasium" where you start at the age of 16 and finishes at the age of 19 (most of the time). I mostly study subjects about children, society, different cultures and stuff like that. :)

2009-08-30 @ 14:18:35
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: skye

hey hun ur soooo talented i love this gorjuzz

2009-08-30 @ 20:31:01
URL: http://nailz-in-aus.blogspot.com/
Postat av: Inbal

somehow I missed this post and see it only now... glad I find it, because it's so great! you are so creative :-)

have a great school year (are you a senior?)

2009-08-31 @ 22:19:53
URL: http://20colordrops.blogspot.com/
Postat av: college essay

You can create better nail design. In Internet a lot of good idea wich you can see.

2011-12-29 @ 08:43:30
URL: http://customcollegeessays.com/index.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0