Reggae inspirerade naglar.

Jag har länge funderat på att göra något reggae inspirerat på mina naglar, dvs med färgerna. Nu har jag även blivit av med fler långa naglar, så nu har jag sex långa och fytra som gått av. Och förresten, det är en funky french...
(I've considered doing a mani that's reggae inspired for a while, that will say the colours. Now I got even more short nails. I've got six long and four broken ones. And by the way, this is a funky french...)


Ungefär såhär blev det. Jag vet att naglarna inte syns så mycket på bilden, det är mest centrerat på nagellacken. Detta är alltså China Glaze Emerald Sparkle och Yell-O-Neil. ES är ett grymt snyggt grönt lack fullspäckat med grönt glitter. Det torkar relativt fort och kladdar inte. Det kan bli täckande med bara ett lager men då bör lagret vara ganska tjockt, annars ser man ojämnheter. Jag har använt två lager. Y-O-N är ett gult lack med massor av gult skimmer. Det torkar lite långsammare än ES och behöver ca tre lager för full täckning. Jag har använt två lager.
(This is about it. I know that the nails are somehow hidden and the bottles are in the centre. This is China Glaze Emerald Sparkle and Yell-O-Neil. ES is an awesome green polish packed with green glitter. It dries up relatively quick and doesn't make a mess. It can be fully covered with one coat but then I would recommend a thicker coat, otherwise you'll see an uneven layer. I've used two coats. Y-O-N is a yellow polish with yellow shimmer. It dries up a little slower than ES and it needs about three coats for complete cover. I've used two coats.)

 
Nail arten är gjord med Art Club Red on Red och H2T Teal Green. Jag gillar inte alls H2Ts nail art lack, speciellt inte penseln. Dem är transparena (i alla fall dem jag har) och så fort lacket är slut på penseln så ser man tydligt alla strån på penselns topp, det visar att penseln är hårt och gärna för undan lack som är blött. Med det så blir linjerna hackiga och inte alls som man vill ha dem, det kommer ni se på kommande bilder.
(The nailk art is made with Art Club Red on Red and H2T Teal Green. I really dislikes H2Ts nail art polishes, especially the brush. The polishes are transparent (at least the ones I've got) and as soon as the polish is gone from the brush you can see the straws on the tip of it, that shows that the brush is hard and pushes the wet polish aside. That makes the lines choppy and that's not how you want them, you'll se what I mean on comming pictures.)


Här kan ni tydligt se alla ojämnheter skapat av H2Ts nail art lack. Det är hackigt och ojämnt. Sen har jag fortfarande inte fått in helt hur man gör snygga vågräta linjen på naglarna utan att kladda utanför.
(On this picture you can clearly see all the flaws created by H2Ts nail art polish. It's choppy and uneven. I'm not flawless either, I haven't found a good techinque not making horizontal lines yet without makinga mess on the cuticles.)

  
Jag kan berätta hur jag gjorde för er! Först började jag med att applicera de två lagren av Y-O-N. Sedan applicerade jag ES på tipparna, två lager. Sen tog jag Art Clubs Red on Red och drog ett streck under frenchtippen och ett streck i mitten av nageln. Till sist tog jag H2Ts Teal Green och drog två streck på varsin sida av det mittersta röda strecket.
(I can tell you how I made this mani! I began with applying two coats os Y-O-N. Let it dry up an then added two coats of ES on the tips. Then a made the line under the frnech tip and the line in the middle with Art Club Red on Red. Least of all I made the two lines along the red one in the middle with H2Ts Teal Green.)

Kommentarer
Postat av: Therése

snygg naglar, känns lite påskigt faktiskt, fast det kanske bara är pga det gula och att det nyss varit påsk :P

Håller definitivt med dig om pennorna... penslarna är helt kassa, men pennspetsen är bra att använda vid väldigt små detaljer...

2009-04-18 @ 12:27:30
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Therése: Tack! Jo det kanske stämmer. ;P Exakt, penndelen är riktigt bra!

2009-04-18 @ 15:31:26
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Velvet

This is very nice. I like the free style of the lines/stripes. It looks like you did it on purpose. I would not have been able to tell that it wasn't perfect or exactly what you wanted. You always have such creative ideas. These colors are a great choice for Reggae.

2009-04-18 @ 23:04:11
URL: http://bringonthebling.blogspot.com/
Postat av: Alexlyndra

Velvet: Thank you! I had big problems with the green nail art brush, so it was pretty hard to get straight flawless lines. Yes, I thought so too. :)

2009-04-19 @ 11:01:12
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Härligt!! Du är fantastisk!

2009-04-19 @ 14:24:48
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Oj, tack så mycket!

2009-04-19 @ 17:20:53
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Jasmine

I love those colors!!

2009-04-24 @ 01:55:37
URL: http://preposterously.wordpress.com
Postat av: Alexlyndra

Jasmine: So do I! =)

2009-04-24 @ 07:50:45
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0