Påsk med China Glaze Orange-Pacific. UPPDATERAD.

Påsken börjar nu närma sig, eller den är i stort sett här nu. Idag är det skärtorsdag så jag tänkte att passande inför påskhelgen är påsknaglar.
(The easter is closing by, or it's here. Because of the holiday I thought I could make som easter nails.)


Jag kan säga redan nu att jag inte fått fram den riktiga färgen på lacket p.g.a det jätte fina gråa, regniga vädret vi har idag.. Färgen är mycket mer orange och skimret är galet snyggt. Jag har använt tre lager O-P och det krävs kanske fyra för att få bort VNL. Det torkar härligt fort så inga problem med applicering.
(I can tell you right now that I didn't get the real colour of the polish because of todays bad weather. The polish is much more orange and the shimmer is amazing. I've used three coats of O-P and I'll say that is takes about four coats for complete coverage and that might keep you from VNL. O-P dries up really quick so I have no problem that.)

   
Här är alla bilder av min högra hand. På ringfingret är jag tokmissnöjd med designen som skulle vara sånt mönster man målat på äggen. Även tummen skulle bli sådant och här tycker jag det blev bättre. Det är ingen "over the top" nail art men vad tusan, det är första gången jag visar upp O-P så. Sen hade jag en lillebror som skulle ha lunch så alla linjer och prickar blev väl sisådär.
(The pictures you've seen this far is of my right hand. I'm completely unsatisfied with the design on my ring finger. It's supposed to look like the pattern you paint on easter eggs.. It does, but it didn't turn out the way I wanted to. I'm more satisfied with the design on the thumb nail. It's no "over the top" design but this is the first time I give you a swatch with O-P. I can also put the blame on my little brother, but just i little blame. He was hungry and I had to make som lunch for him so I got stressed up.


Nu kommer vänster hand. På bilderna kan ni se, kanske, att jag kortat ner naglarna en del. Ringfingret här och lillfingret var galet långa, speciellt lillfingret. Även på bilderna på höger handen kan ni se att pekfingret är betydligt kortare än det var innan. Här är jag också riktigt missnöjd med ringfingrets nail art. Usch, dåliga linjer och det ser tråkigt ut.
(Now I'll show you pictures of my left hand. As you can see on the pictures, I chose to cut down my nails a bit. The ring finger and pinkie were really long, especially the pinkie. You can also look back at the pictures of my right hand and see that my index finger is much shorter now. I'm unsatisfied with the nail art on this ring finger too. The lines aren't straight and it just looks boring.)

 
Den här tummen blev jag också rätt nöjd med, även om linjerna inte är så jätte raka.
(I'm kinda satisfied with the design on this thumb nail too, even though the lines aren't completely straight.)


Här är all nail art jag använt: (Here's the nail art polishes I've used)
H2T Pink
H2T Teal Green
Art Club Orchista
Art Club Gold Glitter
Art Club Malmsy
Art Club Limeade
H2T Sky Blue
Art Club White
Art Club Silver Glitter



Update:

Jag vaknade i morse och såg solen skina och försöka få till lite bättre bilder på lacket och det tycker jag nog att jag lyckades med. Min kamera skulle dock behöva vara bättre ändå.
(I woke up this morning and the sun was shining so I took the chance to get some better pictures of the polish and I think I succeded. I could use a better camera, though.)

   
När jag får hem mitt China Glaze Fast Forward så ska jag aldrig mer använda CND Dry&Shine. Det har gått en dag oc manikyren börjar redan slitas bort, som ni kan se på bilderna.
(When my China Glaze Fast Forward I'll never use CND Dry&Shine again. A day has passed and my manicure is falling apart already...)

Kommentarer
Postat av: Brookiebaby

I think you did a pretty good job~



I was just like you, I had tons of trouble doing an easter nail art myself :)

2009-04-09 @ 16:53:20
URL: http://getchanailsdid.blogspot.com/
Postat av: Sanna

nice:)

OM är så härligt. Jag försöker bli bättre vän med orange på mina naglar och detta är sååå sparkly- jag faller!

2009-04-09 @ 17:34:23
URL: http://makeupmylack.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Brookiebaby: Thank you! They're pretty hard design. I think I'll stick to the eggs.. :P



Sanna: Tack! Orange kan vara en bökig färg. Jag tycker du ska skaffa dig detta, det är härligt!

2009-04-09 @ 17:56:30
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Lucy

I think it's a gorgeous manicure. Love your Easter egg designs. You see mistakes and I see beauty. Happy Easter!

2009-04-09 @ 20:30:37
Postat av: Alexlyndra

Lucy: Thank you! Oh, you're so sweet! Happy Easter to you too!

2009-04-09 @ 21:21:03
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Läcker orange!

2009-04-10 @ 15:08:34
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Sminakn: Visst är det!

2009-04-10 @ 15:12:38
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Riktigt grym påskmanikyr!

2009-04-11 @ 09:58:15
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack!

2009-04-11 @ 14:53:49
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Sara

Wow! Snygg färg och fina dekorationer! :) Jag är så avundsjuk på dina stripers.

2009-04-11 @ 17:33:03
URL: http://www.metrobloggen.se/notd
Postat av: Alexlyndra

Sara: Tack! Oj, dem som inte alls är raka. :P

2009-04-11 @ 20:17:53
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0