Color Club Groove Thang.

Mer naglar nu! Det blir mycket sånt för tillfället. Näst upp kommer en sminkning men nu, Groove Thang.
(More nails! Much of that right now. Next after this is a makeup, but now, Groove Thang.


Mycket fint lack tycker jag! Väldigt mörkt så det är endast i starkt ljus eller solljus man kan se det lila och gröna skimret. I skugga går inte alls. Jag försökte så himla många gånger att få fram det gröna skimret men det ville sig nästan aldrig. Alla swatcher jag sett på detta lack har endast visat lila skimmer så det var det jag trodde jag skulle få när jag beställde hem detta. Sen när jag fick det så såg jag inte ens det lila utan bara det gröna skimret och undrade vad tusan som är fel. Men inget är ju fel!
(Very beautiful polish! Very dark so you can only see the purple and green shimmer in sunlight or in very bright light. There's no way to see it in the shade. I tried so many times to capture the green shimmer but it was so hard. All swatches I've seen of this polish has only shown purple shimmer so that's what I thought I'd get when I ordered it. When I got it I didn't even see the purple shimmer, only the green, so I wondered what was wrong. But nothing is!)

 
Här ser ni i alla fall lite grönt i flaskan. På naglarna har jag nog inte fått till det.
(I captured some green in the bottle. I don't think you can see it on any of my nails.)

  
Lacket är väldigt tjockt men det skapar inga problem. Det är som olja i min fantasi. Flyter ut bra över naglarna utan att samla sig vid nagelbanden. Det torkar lagom fort. Det behövs två lager för det första lagret lämnar lite ojämnt med färg över nageln. Jag har väldigt få Color Club lack. Jag borde skaffa mig fler för de är bra tycker jag. Ni kan se att lacket väldigt ofta ser i stort sett svart ut.
(The polish is very thick but creates no problem. It's like oil, in my imagination. It flows out good on the nails and keeps away from the cuticles. It dries up quite fast. It takes two coats to make it opaqe. I have only a few Color Club polishes. I should get more because they are nice. As you can see the polish mostly looks almost black.)


Nail art! Tassar har jag tänkt på jag vet inte hur länge och nu ville jag verkligen få det gjort. Det är lite bökigt att göra faktiskt, i alla fall när man inte har sin dotting tool tillgänglig. Jag tog en nail art pensel och klippte av stråna och använde den som dotting tool. Jag insåg idag (gjorde denna igår) att jag missat att göra en lila tass på detta ringfinger. Ni kommer se att på andra handen har jag två tassar på ringfingret. Tassarna är gjorda med Art Club Orchistra och Art Deco Intense Pink.
(Nail art! I've thought for a long time of making paws and I felt like this was the time. It's quite hard to make actually, at least when you don't have your dotting tool available. I took a nail art brush and cut of the strokes and used it as a dotting tool. I realised today (I made this yesterday) that a purple paw is missing on my ringfinger. You'll see that I have one on the other hand. The paws are made with Art Club Orchistra and Art Deco Intense Pink.)

  
Min kamera är inte den bästa på att fånga skimmer men jag försökte så gott jag kan. Man ser verkligen allt damm som fastnar på naglarna när man har mörkt lack på.
(My camera is not the best of capturing shimmer but I tried as good as I could. You can really see the dust on dark nail polish.)


I annat ljus är i solljus i stort sett så ser det ut så här. Fint ändå, men inte så mycket till färg som kommer fram.
(In other light than sunlight it looks like this. It's pretty, but still not much colour to it.)


Nu ska jag avnjuta solen liten sen ska jag laga mat med pojkvännen till hans familj.
(Now I'm going to enjoy the sun then I'm going to make dinner with my boyfriend for his family.)

Kommentarer
Postat av: Emma P

Snyggt lack och snygg manikyr! Håller för övrigt med om Color Club, de gör väldigt bra lack, man borde köpa mer från dem. Dock är min nagellackskvot fylld för ett tag framöver:)

2009-06-24 @ 18:16:27
Postat av: anna

åh vad gulligt med små tassar!

2009-06-24 @ 19:11:47
URL: http://cherrykisses.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Jag ska absolut köpa fler CC lack. :) Oj okej! Jag har så många fler jag vill ha men det är svårt när man endast har studiebidrag att leva på, som man inte får i juli och augusti. =/



Anna: Tack!

2009-06-25 @ 09:11:05
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: sminkan

Så fina tassar! Och fint lack! Jag hade i en massa guldpigment i mitt för det såg så dystert ut på mina naglar, men på dig är det ju snyggt!

2009-06-25 @ 10:00:10
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: sminkjante

Vilket läcker lack.

2009-06-25 @ 16:15:49
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: kittyluvscolor

I love this polish, and you made it so cute!

2009-06-25 @ 21:36:11
URL: http://kittyluvscolor.blogspot.com
Postat av: Alexlyndra

Sminkan: Tack! Ah, ibland måste man ju! :)



Sminkjante: Tack!



Kitty: Me too, thank you!

2009-06-26 @ 19:25:56
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0