Färgglatt med VLD.

Idag blir det alltså en färggladd skuggning med skuggor från den svarta Viva la Diva paletten.


Jag har använt blå/turkos, lila och grönt samt en väldigt tunn vit över hela locket upp till ögonbrynen. Eftersom jag använder mig av skuggor från samma palett väldigt ofta så blir det lite upprepat. Skuggorna är väldigt smuliga och det kan därför irritera ögat då det ibland faller ser små smulor. Annars så är det väldigt mycket skimmer på skuggorna och dem är väldigt skarpa. Jag skulle nog kunna få dem ännu skarpare med bättre material och basgrejer, som jag inte använder.

  


Jag tyckte det skulle vara lite häftigt att göra precis lika på undre fransraden som på ögonlocket och jag tycker det blev jätte bra! Jag gillar färgerna och kombinatonen av dem.




Den här sminkningen kommer jag absolut använda någon gång då något speciellt händer. Jag tyckte verkligen om den. Sen kan man ju göra på samma sätt med andra färger.






Sen vet jag så klart att just blått "inte passar" till bruna ögon men det struntar jag i. Huvudsaken är att man blir nöjd med sminkningen så får det passa eller inte. :)

Kommentarer
Postat av: Rocketqueen

Blått passar väl visst till bruna ögon? ;) Superfint!

2009-01-15 @ 12:05:29
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

RQ: Det kanske det gör ;P. Tack! :)

2009-01-15 @ 12:51:39
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0