CND bas- och topplack!

Jag fick alltså också hem ett baslack och ett topplack från CND, Creative Nail Design. Dessa är Toughen Up som är ett baslack och Dry&Shine som är ett topplack.


Jag har redan gett mig på att testa båda och kan börja med baslacket.



TU är ett baslack som ska fylla i ojämnheter på naglarna så det blir ett jämnt lager. Ett poäng till TU, för det klarar den absolut! Sedan är den väldigt lättapplicerad men penseln blir lite hård efter ett tag så man måste doppa hela penseln i flaskan för att få den schyst. Det tar lång tid för den att torka. Den är så där "sticky" om man säger så. Inte kletig i mina ögon, för kletig enligt mig är som cola godisar. Minus till tiden. Sedan är jag osäker på om att ett icke torkat baslack påverkar lacket som målas över? Någon som vet får gärna dela med sig av den kunskapen så jag kan döma om baslacket faktiskt är bra eller om det är jag som klantat mig eller inte.


D&S är då topplacket jag fick hem som luktar citron! Inte ens en gnutta kemikalier luktar, endast citron. D&S ska tydligen vara väldigt glansigt. Nja, jag vet inte. Som ni kanske ser på bilden så är lacket inte genomskinligt och förklaring till min skeptisis kommer nu. Man ska alltså måla på detta och man ser det ogenomskinliga lacket på naglarna, man väntar ca 60 sekunder och ska sedan torka av försiktigt med t.ex pads med slät yta och då ska det glänsa och ha sig. Det gör det inte. Det torkar riktigt fort så det kan jag inte klaga på. Oerhört bra torktid. Det är en tjock konsistens på lacket i samband med penseln, det är inte kletigt eller så. Sedan var det detta om glansen. Det KAN vara så att det är lacket jag har under som suger åt sig all glans, i sådana fall kan jag absolut inte klaga på D&S, men är det så att det är så här på alla lack, då vet jag att jag inte ska köpa detta igen.
MEN nu ska inte förhastade slutsatser dras så jag ska testa detta topplack på olika tycker av nagellack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0