SH So Dreamy, CG Cherry Brandy watermani.

Mitt första arkiv inlägg! Jag skapade det här inlägget igår men hade aldrig tid att lägga upp det. Jag var och kikade inne på olika bloggar igår och såg att min vän MiNi också hade gjort det jag ska visa i detta inlägg, det vill säga vatten manikyr.


Jag har använt lacken Covergirl Cherry Brandy som jag visade tidigare i veckan och Sally Hansen So Dreamy som är mitt första Sally Hansen lack! Anledningen till att jag använder Cherry Brandy igen är för att jag valde att inte ta med mig mer än två vanliga lack när jag åkte till min mor just för att det är praktik med sexåringar.

  
Jag börjar med att berätta om denna vatten manikyr. Jag har sett flera klipp på youtube och har alltid velat testa men aldrig vågar. Varför vet jag inte. Det är i alla fall så att man fyller ett glas (jag valde en äggkopp) med vatten. Sedan väljer man ut de nagellack man vill använda och droppar ner lack från penseln i vattnet i den ordningen man vill. Jag droppade först CB sen SD sen CB sen SD, ja vi förstår. Jag droppar dem i mitten av varandra hela tiden. Sedan tar man en tandpetare (jag använde tändsticka, inte lika bra) och så gör man mönster med den i vattnet. Sedan doppar man ner nageln i vattnet och tar sedan upp den och där finns mönstret. MiNi har ett youtube klipp i sitt inlägg med hennes vatten manikyr.


Jag vet att det ser kladdigt ut både runt naglarna och på naglarna och jag har nog svar på båda. Det ser kladdigt ut runt omkring för att jag hade bråttom att fota naglarna eftersom solen var påväg ner så jag hann inte få bort överflödigt nagellack från fingrarna. Sedan att det ser kladdigt ut på är nog bl.a för att det bildades bubblor samt att So Dreamy ´(som är glittrigt) tillsammans med Cherry Brandy gör att det ser kladdigt ut. Man ska vara försiktig med att peta på denna vatten manikyr efter för den tog ett tag på sig att torka (i alla fall för mig).


Sen har vi då detta So Dreamy som jag har på övriga naglar. Det finns ingen chans att få detta helt täckande då det i stort sett bara är smått smått multifärgat glitter. Det har lagom torkningstid tycker jag, men man ska ändå inte vara för snabb på att vara där och pilla med fingarna.

Och så lite bildfrossa.
  
 



Jag ska definitivt göra detta igen! Det kan nog bli supersnyggt. Detta var ju min första gång och nästa gång ska jag använda helt andra lack än dessa. Detta blev väldigt tråkigt tycker jag. SD ska man nog helst ha över ett annat lack för att få det glittrigt, annars är det i stort sett diskret och omärkbart på naglarna.

Kommentarer
Postat av: Therése

jättesnyggt! Satt själv och kollade på lite watermarblingklipp på youtube senast imorse faktiskt! Så coolt och måste ju definitivt testas.

2009-03-26 @ 19:29:00
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Sminkan

vattenmanikyren var ju fantastisk!

2009-03-26 @ 19:52:13
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Therése: Tack! Det är riktigt coolt!



Sminkan: Tack!

2009-03-26 @ 19:57:52
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Emma P

Men gud så coolt! har aldrig hört talas om att man kan göra så, måste verkligen testat vid något tillfälle!

2009-03-26 @ 20:35:27
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: ingegerd

måste verkligen testas!!!!

2009-03-26 @ 23:23:04
URL: http://nicecandylife.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Emma P: Tack! Det tycker jag absolut!



Ingegerd: Gör det!

2009-03-27 @ 08:39:09
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: emma

gud va coolt testar det helt klart

2009-04-12 @ 14:35:01
Postat av: Alexlyndra

Emma: Ja gör det!

2009-04-12 @ 19:32:50
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0