Lilagrön Funky French

Idag, eller rättare sagt igår, satt jag och pillade med naglarna men hade ingen aning om vad jag skulle göra. Då kom jag på att jag ville göra en fransk manikyr med färg, alltså funky french som jag lärt mig att det heter.
(I know that I got a non Swedish speaking reader now, so I want to make it easy for her to understand my blog and what I'm writing about. Bare with me, Dr Frankenpolish, I'll try to make you understand with my English from Swedish schools ;)! You'll find the English translation below the Swedish text.)

Här är då min funky french. Jag har använt mig av Viva la Diva nr 61 (tror det är nr 61), Viva la Divas svarta och Art Club Limeade. Jag började med att dra smala streck i "hörnen" av delen som skulle vara lila. Sedan målade jag området som skulle bli lila med två lager nr 61. Det lila lacket är inte kul att arbeta med alls. Det tar evigheter på sig att torka och det blir klumpigt då det är väldigt tjockt av någon anledning. Sedan tog jag min dottingtool som jag fick av min vän MiNi och gjorde de lila prickarna. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra sen så jag tog min eyeliner som nu används till att göra smala streck med (oftast med de färgerna jag inte har i nail art lack) och gjorde konstiga mönster. Efter det kom Limeade och jag fyllde i den lila linjen samt målade över de svarta strecken. Här är min vänsterhand.
(This is my so called Funky French. I've used Viva la Divas polish nr 61, Viva la Divas black polish and an Art Club polish, Limeade. I don't like the purple polish because of the consistence. It's hard to apply 'cause it dries up TOO fast and it's quite thick. It takes about 2-3 hours until the polish has completely dried. I used a dottingtool to make the purple dots. I made the black stipes with the black polish and an eyeliner brush. On top of that I used the green glitter nail art polish, Limeade.)

 
Jag gillar verkligen det grönglittriga nail art lacket. Det är så grönt! Just det! Som bas har jag China Glaze Platinum Pearl.
(I really like the green glitter nail art polish. Itäs really green! I forgot, I used China Glaze Platinum Pearl as base.)


Här är min kapade tummenagel. Jag är faktiskt mest nöjd med denna och det var faktiskt på den här idén om hur alla naglar skulle se ut började. Det brukar oftast bli snyggare efter några naglar men nu blev faktiskt den första bäst tycker jag!
(This is my short thumbnail. I'm most pleased with this nail even though it was the first nail I made the design on. Most times you have to paint 2 or 3 nails to get a good look but this is my favourite and it was the first one.)


Jag ber om ursäkt för dem halvt blurriga bilderna men jag tog faktiskt dessa på bussen idag då jag inte hade tillgång till dagsljus eller kamera någon annan gång under dagen, eller gårdagen.
(I apologise for the blurry picture. I took the pictures on a bus.)


Nu kommer jag inte kunna uppdatera på hela helgen då min pojkväns syster kommit upp hit till Stockholm från Ulricehamn. Ha en trevlig helg så hört vi om ett par få dagar!
(I will not be able to update until Sunday, maybe, 'cause my boyfriends sister is coming for at visit today from a town about 6 hours from here, Stockholm. Have a nice weekend!)

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Vilken rolig manikyr! Du hittar på så oväntade saker! Kul!

2009-02-06 @ 20:19:57
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Alexlyndra

Tack! Vad bra, då blir det förhoppningsvis alltid en fröjd att kika in här. ;D

2009-02-06 @ 21:27:43
URL: http://alexlyndra.blogg.se/
Postat av: Therése

Nice! Jag gillar det grönglittriga! Var det den som var limeade?

2009-02-07 @ 15:37:58
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: Emma P

häftigt! Precis som Sminkan säger så är du väldigt nyskapande...

2009-02-07 @ 19:32:29
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Peter

Fränt! Läckert som bara den!

2009-02-07 @ 20:29:18
Postat av: Alexlyndra

Therése: Tack! Jag gör också det. Ja precis, den glittriga. :)



Emma P: Tack! Vad kul att du också tycker det. :)



Peter: Tack, vad kul!

2009-02-07 @ 21:11:01
URL: http://alexlyndra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0